رئیس اداره اوقاف سمنان خبر داد؛
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان از ثبت بیش از 759 نوع نیت وقف در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۸۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله سلیمانی‌فرد امروز اظهار داشت: تک‌تک وقف نامه‌ها در سال‌های اخیر در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه بازخوانی و بازنویسی شده است.

وی تصریح کرد: این وقف‌نامه‌ها به فایل پی.دی. اف تبدیل شد؛ قدیمی‌ترین وقف‌نامه‌ای که در مرکز استان سمنان وجود دارد، مربوط به سال 780 هجری قمری و مرحوم خواجه عمیدالدین رکن‌الدین‌سمنانی بوده و حدود 750 سال قبل این موقوفه را گذاشته و این موقوفه زنده است و به نیت آن عمل می‌شود و خیرات آن به جامعه می‌رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: یکی از راه‌هایی که انسان خودش را در گذر زمان و تاریخ ماندگار می‌کند، وقف است؛ امروز خواجه عمیدالدین رکن‌الدین‌سمنانی وفات نیافته و هنوز همان‌گونه که خوبان زنده‌اند، او هم زنده است.

سلیمانی‌فرد بیان کرد: همه واقفان خیراندیش و نیکوکاران زنده هستند و از 800 سال پیش تا امروز، نام این واقف بزرگ زنده و این خیلی ارزشمند است؛ ما انسان‌ها نیل به بقا داشته و دوست داریم بمانیم؛ چون خداوند متعال از روح خودش در کالبد ما دمیده است.

وی تصریح کرد: ما کمال طلب هستیم و دوست داریم در دنیا جاودان بمانیم و میل به جاودانگی داریم و وقف راه رسیدن به این جاودانگی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: موقوفات هم کارکرد اجتماعی دارد و هم کارکرد مذهبی و درمجموع، وقف خیلی زیباست.

سلیمانی‌فرد افزود: در سامانه جامعی که در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد، بیش از 759 نوع نیت از نیات واقفان احصا شده که 30 درصد آن برای عزاداری امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: 70 درصد نیات زیبای واقفان برای امور دیگر مثل مسائل خیریه، امور اجتماعی، ایتام و فقرا، درمان بیماران، ترویج قرآن و فرهنگ اهل‌بیت (ع) و حوزه‌های علمیه و سایر علوم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها