فرمانده حوزه ولیعصر (عج) کاکی گفت: استکبار جهانی و استعمار پیر، سنگ بنای بسیاری از برنامه های خود را بر ایجاد تفرقه در بین مسلمانان استوار کرده اند و متاسفانه اهمال و جهالت برخی از حاکمان نیز، آنان را در رسیدن به اهدافشان کمک می کند.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۲۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتی، عبدالله اسکندری فرمانده حوزه ولیعصر (عج) شهر کاکی امروز در نشست بصیرتی حلقه‌های نوع الف شجره صالحین گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام، منشور وحدت امت اسلام بوده و باوجود چنین گنجینه وحدت‌آفرینی در جامعه اسلامی، تفرقه معنا ندارد.

وی با اشاره به جایگاه وحدت در قرآن کریم و سفارش خداوند به اتحاد همه ادیان تصریح کرد: حفظ وحدت مختص امت اسلام نیست بلکه خداوند همه ادیان را به وحدت دعوت نموده است.

اسکندری اضافه کرد: با توجه به اینکه اسلام کامل‌ترین دین و مسلمانان از برترین معارف و آموزه‌های الهی بهره‌مندند ولی تفرقه و دودستگی در بین مسلمانان بیش از سایر ادیان دیده می‌شود و این مسئله منطبق با فلسفه رسالت نبوی نیست.

فرمانده حوزه ولیعصر (عج) شهر کاکی در ادامه به برخی از عوامل اثرگذار در ایجاد تفرقه در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی و استعمار پیر، سنگ بنای بسیاری از برنامه‌های خود را بر ایجاد تفرقه در بین مسلمانان استوار کرده‌اند و متأسفانه اهمال و جهالت برخی از حاکمان نیز، آنان را دررسیدن به اهدافشان کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: امروز مسلمانان بیش از هر زمان دیگری نیازمند همگرایی و همبستگی بوده و تنها راه نجات امت اسلام حفظ وحدت و تقویت انسجام اسلامی است.

اسکندری بیان داشت: تسنن وهابی آمریکایی و تشیع لندنی نمونه‌های بارزی از مصادیق همسویی با غرب است که مدافعان و منادیان اسلام ناب، باید با آنان مرزبندی مشخصی داشته باشند.

ارسال نظرات