به مناسبت هفته پژوهش، دومین همایش استانی تجلیل از دانشجویان برتر شاهد وایثارگر در دانشگاه آزاد شهرستان قدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۱۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱

خبرگزاری:بسیج امروز به مناسبت هفته پژوهش دومین همایش استانی  تجلیل از دانشجویان برتر شاهد وایثارگر در دانشگاه واحد آزاد  شهرستان قدس با حضور مسئولان استانی وشهرستانی  از جمله:مدیر کل بنیاد شهید استان تهران،مدیر کل امور شاهدو ایثارگران سازمان مرکزی بنیاد شهید دانشگاه آزاد،معاون فرهنگی بنیاد شهید امور ایثارگران استان تهران،رئیس دانشگاه آزاد شهرستان قدس،رئیس بنیاد شهید شهرستان قدس، امام جمعه شهرستان،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج،معاون سیاسی فرماندار،رئیس ادراه اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه واحد آزاد شهرستان قدس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه،حسین حسن پور:رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان قدس،ضمن خیر مقدم به مسئولان در این همایش اظهار داشت:شهدا به ندای لبیک امام(ره)برای دفاع از نظام و انقلاب جانشان را تقدیم کردنذ ،که این خود رمز جاودانگی است.

وی  شهدا ی هشت سال دفاع مقدس را مصداق شهدای کربلا دانستند و بیان کردند:جهان شاهد حضور20میلیون نفر زائر برای زیارت ،72شهید در صحرای کربلا بود،هفتادو دو نفری که در مقابل سپاه صد هزار نفری مقاومت ودر فجیع ترین شکل به شهادت رسیدند،و ما همان مردمی بودیم که در جنگ 8سال دفاع مقدس در برابر دنیا ایستادگی کردیم و امروز به لطف خدا و جانفشانس شهدای بزرگوار ما را  در جهان ملتی آزادی خواه ومبارز می دانند.

حسن پور ادامه داد:کشور ما نه تنها  شاهد رشد نظامی،بلکه در عرصه های علمی،پزوهشی و فرهنگی نیز پیشرفت کرده ایم وامروز شما فرزندان شاهد وایثارگر آرزوی پدرانتان را در پیشرفت ایران اسلامی مهیا کرده اید،و امروز شما فرزندان شاهد وایثار گر قدر پدرانتان را بدانید،که زندگی خود را ترک کردند تا ما در کشور آسوده خاطر باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی شهرستان قدس در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:این دانشگاه با تایید فرمان امام(ره)پای گرفت و امروز در راستای هدف های انقلاب اسلامی و رهبرمعظم انقلاب در پیشرفت مملکت اسلامی ادامه خواهد داد واکنون نیز با این هدف در خدمت خانواده های شهدا و ایثارگران است

حسن پور در پایان یادآور شد:ثمره ایثار گری شهدا  در امروز برای همه روشن شده است که در خاور میانه ای که هر روز در کشورهای منطقه  شاهد نا امنی هستیم امروز نه تنها در خاور میانه بلکه در دنیا امن ترین کشور دنیا هستیم واین را مدیون جانفشانی های شهدای و ایثارگران عزیز وجاویدان میدانیم.

بعداز سخنان حسین حسن پور رِئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان قدس،حجت الاسلام ابوالقاسم میر احمدی،امام جمعه شهرستان قدس،ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولان در برگزاری این مراسم بخصوص فرزندان شاهد وایثارگر حاضر در همایش،شهدا را مظهر مردان تاریخ خواند وتصریح کرد:کسانی که در راه خدا خونشان و جانشان را داده اند،مردان فی سبیل الله و از مظهر تاریخ بشیرت اند.

میر احمدی افزود:فرزندان شاهد وایثارگر باید بدانند که پدرانشان و آرمانهای  این نظام مقدس چه سفره ای را برای اینها پهن کرده است،که اگر راه پدرانشان را ادامه دادند از این سفره بهره مند شوند،که اگر امروز سخاوت و مردانگی این عزیزان نبوذد امروز ما شاهد این همه نعمت نبودیم.

امام جمعه شهرستان قدس در خاتمه خاطر نشان کرد:امروز شما فرزندان  شاهد و ایثار گر دراین همایش نشان دادید که راه پدرانتان را ادامه می دهید،زیرا اگر آنها در آن زمان با تفنگ به میدان نبرد پا گذاشتند،امروز شما با قلم وعلم در میدان فناوری این کشور قدم نهادید و باید هوشیار باشیم چون امروز این قلم و هوش  شما خود بیمی عظیم برای دشمنان است.

 در حاشیه این مراسم از ایثارگران شاهد و نمونه با حضور مسئولان استانی وشهرستانی تجلیل و قدردانی شد.

در ادامه این مراسم نیز:از دانشجویان برتر شاهد ایثارگر استان تهران تجلیل و قدردانی شد، ودر پایان این همایش نیز از کتاب قدسیان قدس(415شهید شهرستان قدس)با حضور مسئولان رونمایی شد.

ارسال نظرات