مدیر جهاد کشاورزی املش:

هفت کیلومتر از انهار کشاورزی املش بتنی شد

مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: بیش از هفت کیلومتر از انهار کشاورزی در شش روستای شهرستان املش بتنی می شود.
کد خبر: ۸۷۹۵۲۸۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴

مسعود امیربنده ای در گفتگو با خبرنگار بسیج گیلان از املش اظهار کرد: بتنی کردن 7200 متر از انهار 420 هکتار از اراضی کشاورزی در روستاهای لاتسرا، سفیداربن، اشکرمیدان، پیش بیجار، مشکله و چهارده علیا از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: اجرای طرح لاینینگ یا همان بتنی کردن انهار در این شهرستان با بیست درصد پیشرفت کار در سال زراعی گذشته به علت شروع کشت و کار و نشاء برنج متوقف شد و از اوایل پاییز امسال دوباره شروع شده است.

امیربنده ای گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری فعلی به گیلان برای اجرای طرح لاینینگ یا بتنی کردن انهار این شهرستان اختصاص یافت که تاکنون حتی یک ریال آن هم تخصیص نیافته و این پروژه با استفاده از توان و ظرفیت پیمانکاران در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: اجرای هر 800 متر طرح لاینینگ یا بتنی کردن انهار کشاورزی در مدیریت آب کشاورزی در حد و اندازه ی یک حلقه چاه با قدرت آبدهی 15 لیتر در ثانیه به کشاورزان کمک و در برداشت آب از منابع زیر زمینی جلوگیری می کند.

امیربنده ای گفت: جلوگیری از تبخیر و هرز رفتن آب، صرفه جویی در مصرف آب زراعی، اعمال مدیریت در توزیع آب موجود، افزایش راندمان آبیاری و اطمینان خاطر کشاورزان همراه با سرعت انتقال آب  در زمان نیاز و بحران از جمله فوائد و محاسن بتنی کردن انهار کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: با اعتباری معادل 17 میلیارد ریال 12 کیلومتر از انهار 600 هکتار از مزارع یکپارچه سازی شده ی روستاهای چماقستان، خرشتم، سورکوه، شیخ آباد، نرکه، آزاربن و سرکله در سال 91 بتنی شده بود.

شهرستان املش هفت هزار شالیکار و 3500 هکتار شالیزار دارد.

ارسال نظرات