خبرهای داغ:
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

باید فرهنگ شهادت در جامعه زنده بماند/ چاپ رساله ویژه احکام جانبازان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ شهادت، یک فرهنگ عاشورایی است و باید در جامعه زنده بماند.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۹۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
باید فرهنگ شهادت در جامعه زنده بماند/ چاپ رساله ویژه احکام جانبازان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد شهید اظهار کرد: مدیران این بنیاد برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بر سر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اختلاف داشتند، به همین دلیل این قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و سال‌ها تصویب این قانون در مجمع به طول انجامید، در نهایت دولت یازدهم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را ابلاغ کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در بنیاد شهید آغاز شده، یکی از بندهای این قانون گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا یک شورای عالی با حضور رئیس جمهور، برخی از وزرا و جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و نماینده حوزه علمیه قم تشکیل شد.

شهیدی محلاتی با اشاره به شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: فعالیت این شورا از دو سال پیش آغاز شد و دبیری شورای فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است، کارهای خوبی در این شورا در زمینه تبلیغات برای فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد.

وی ادامه داد: 22 اسفند روز شهید است، اما در گذشته هیچ برنامه خاص و چشمگیری انجام نمی‌شد، نظر سنجی کردیم که ببینیم چه تعداد از مردم با روز شهید آشنا هستند، در سال اول تنها یک درصد و نیم با این روز آشنا بودند، اما طی سال‌های بعدی با انجام برنامه‌هایی 48 درصد مردم با روز شهید آشنا شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: آشناشدن مرد با روز شهید به دلیل تبلیغات انجام شده برای توسعه فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه است، همچنین در بنیاد شهید گروه ویژه ای، کارهای پژوهشی را در زمینه شهید و شهادت انجام می‌دهند، به عنوان مثال این گروه، شهدای دوران رسول اکرم(ص) را جمع آوری و مستندسازی کرده است.

شهیدی محلاتی با اشاره به برنامه‌های پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: این بنیاد، شهدای دوران امام علی(ع) را جمع آوری کرده تا به عنوان منبع مورد استفاده قرار بگیرد، کار نسبتا خوبی در این زمینه انجام شده است، همچنین خاطرات خانواده‌های شهدا گرفته شده و این خاطرات پیاده می‌شود.

وی ادامه داد: یک سری کارهای پژوهشی در زمینه شهدای زن انجام شده است و باید کارهای پژوهشی بنیاد شهید در زمینه شهدا هم از لحاظ مالی و علمی تقویت شود، این بنیاد کارهای تبلیغاتی زیادی را در زمینه شهدا انجام می‌دهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی از خواسته‌های مراجع عظام تقلید، بحث نشر فرهنگ ایثار و شهادت است و باید در این زمینه کارهای زیادی را انجام بدهیم، فرهنگ شهادت، یک فرهنگ عاشورایی است و باید این فرهنگ در جامعه زنده بماند.

شهیدی محلاتی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: دشمنان فهمیدند که این فرهنگ در مقابل آن‌ها ایستاده است، موفقیت‌های خوبی را در زمینه نشر فرهنگ ایثار و شهادت داشتیم و باید روی این مساله فعالیت‌های بیشتری را انجام بدهیم.

وی ادامه داد: مدیران بنیاد شهید به شهر قم آمدند تا از مراجع عظام تقلید رهنمودهایی را در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بگیرند و بتوانند که گام‌های بیشتری را در راستای توسعه این فرهنگ در جامعه بردارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای جانبازان رساله ای آماده کردیم که در این رساله فتاوای مراجع در زمینه احکام موردنیاز برای جانبازان درج شده است تا این احکام خاص در دسترس این قشر از ایثارگران باشد، در این رساله، فتاوا با عکس درج شده و چاپ اول آن هم تمام شده است، برای چاپ‌های بعدی این رساله به دنبال گرفتن نظرات مراجع عظام تقلید هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق ماده‌هایی به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اضافه شده که برای اجرای این ماده‌ها نیاز به تخصیص بودجه بیشتری برای بنیاد شهید داریم.
ارسال نظرات