خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: نباید بگذاریم که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کهنه و فراموش شود، موفقیت‌هایی که جریان مقاومت کسب کرده، به لطف ایثارگری‌های شهداست.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۹۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
نگذارید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کهنه شود/ جوانان از فرهنگ شهادت استقبال می‌کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد اظهار کرد: بنیاد شهید در مقام خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران است و خوشا به حال کسانی که در این سازمان خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران در جامعه سزاوار لطف و مرحمت هستند و شایستگی این را دارند که به آن‌ها لطف کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: متعلقات هر چیزی تابع آن است، وقتی یک چیزی مقام بالایی داشته باشد، متعلقات آن هم ارزشمند است، شهدا محبوب ملت هستند و خدمت‌رسانی به خانواده‌های آن‌ها هم محبوبیت دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به جایگاه شهدا اضافه کرد: خداوند به این گروه عزت داده است، آن‌ها جان و مال خودشان را به پیشگاه خداوند تقدیم کردند، شهدا جایگاه بالایی را در نزد خداوند دارند و مقام این گروه در دنیا پس از ائمه معصومین(ع) است، خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارزش زیادی دارد.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کهنه و فراموش شود، موفقیت‌هایی که جریان مقاومت کسب کرده، به لطف ایثارگری‌های شهدا است، داعش به دنبال اشغال کربلا و نجف بود، اما رزمندگان جلوی آن‌ها را گرفتند، گروه‌های تکفیری مخالف حرم‌های ائمه معصومین(ع) هستند، این گروه‌ها از طرف خارج تقویت می‌شوند تا در کشورهای اسلامی ترس و رعب ایجاد کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: جوانانی که در مکتب ایثار و شهادت درس آموختند، جلوی داعش را گرفتند، باید برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم و این فرهنگ را برای جوانان تبیین کنیم، فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جایگاه بالایی دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: حرکت بنیاد شهید در این راستا را تأیید می‌کنم، جوانان کشورمان از فرهنگ شهادت استقبال می‌کنند، مراجع عظام تقلید هم یاور بنیاد شهید هستند تا این فرهنگ در جامعه گسترش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری، یک رهبر آگاه است و ایشان بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید دارند، امیدواریم که مدیران بنیاد شهید در آینده بشارت‌هایی را در خصوص گسترش این فرهنگ در جامعه بدهند.
ارسال نظرات