خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: مسئله جهاد و شهادت باید در کتب درسی باشد تا کسانی که این کتب را مطالعه می‌کنند با فداکاری مجاهدان آشنا شوند.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۸۶
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
مسئله جهاد و شهادت باید در کتب درسی گنجانده شود/ پرورش‌ یافتگان جهاد اسلامی در موصل و حلب افتخارآفرینی می‌کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه جهاد در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار کرد: باید تاریخ انقلاب را بازخوانی کنیم، با بازخوانی تاریخ انقلاب، مشخص می‌شود، مسئله جهاد و شهادت رکن اساسی پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: قدرت اسلام مرهون جهاد و شهادت است، در قرآن و روایات از جهاد و شهادت تمجید شده و امیر مومنان(ع) در نهج‌البلاغه عزت را در گرو جهاد قرار داده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جهاد با شهادت تؤام است، گفت: کسی که قدم در میدان جهاد می‌گذارد، باید خود را برای شهادت آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: اعمال و فعالیت‌ها دارای مراتب مختلف هستند، ولی مرتبه بالاتر شهادت در راه خدا است، از جانفشانی و شهادت بالاتر نداریم، به طوری که پیامبر اکرم(ص) در سخنی فرمودند یکی از درهای بهشت باب مجاهدان است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: مجاهدان ابزارآلات جهاد دارند، کسانی که در عرصه جهاد هستند، فرشتگان آنها را تحسین می‌کنند.

وی ادامه داد: هر ملتی جهاد را ترک کند، در این دنیا گرفتار خاری، فقر و پریشانی می‌شود، بنابراین باید در نظر داشت همه خوبی‌ها و ارزش‌ها در گرو جهاد در راه خدا است، بنابراین وظیفه داریم این موضوع را در بین مردم احیا کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر احیای فرهنگ و اقامه جهاد و شهادت گفت: باید فرهنگ جهاد و شهادت را احیا کنیم، جهادگران دارای مقام و جایگاه والا هستند، بنابراین باید سخنان شهدا از وصیت‌نامه آنها استخراج و در میدان‌ها و خیابان‌ها نصب شود تا مردم مورد استفاده قرار دهند.

وی با بیان اینکه مسئله جهاد و شهادت باید در کتب درسی باشد، گفت: کسانی که این کتب را مطالعه می‌کنند با فداکاری مجاهدان آشنا شوند و مردم با مشاهده و مطالعه از آن اثر می‌پذیرند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد:‌ جانبازان شهدای زنده هستند، بنابراین باید مورد توجه قرار گیرند، کار شما نیز به دلیل ارتباط با آنها مهم  است.

وی عنوان کرد: پرورش‌یافتگان جهاد اسلامی در موصل و حلب افتخارآفرینی می‌کنند، این امر در عزت و شرف مؤثر است، بنابراین باید در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه‌گذاری کنیم تا هر چه بهتر این امر محقق شود.

این مرجع تقلید تأکید کرد: باید مکتب اسلام در سایه ایثار و شهادت حفظ شود که بخشی از این مسؤولیت بر عهده شما است.
ارسال نظرات