محمدرضا سنگری، سعید یوسف نیا و عبدالحمید ضیایی کار ارزیابی آثار بخش پژوهش ششمین جشنواره شعر انقلاب را بر عهده دارند.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۲۰
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا سنگری، سعید یوسف نیا و عبدالحمید ضیایی داوری آثار بخش پژوهش ششمین جشنواره شعر انقلاب را بر عهده دارند. 
 
گفتنی است؛ ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب، به منظور پاس¬داشت و ارتقاء دستاوردهای شعر انقلاب و همچنین کشف استعدادهای برتر، در بخش های مسابقه ملی(شعرمجموعه و تک اثر و پژوهش)، مسابقه بین المللی(شعر تک اثر) دی ماه 1395 در استان فارس برگزار می شود. 
 
موضوعات این جشنواره را عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رفعت ملی، اخلاق و  معارف دین و گفتمان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در بر می گیرد. 
 
بیوگرافی داوران بدین شرح است: 
*محمدرضا سنگری متولد 1333در شوش است .وی فارغ‌التحصیل دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است.  
 
او تا به امروز در بسیاری از همایشهای سراسری شعر دفاع مقدس و شبهای شعر دفاع و مقاومت حضور داشته و در جلسات متعدد آن به نقد و بررسی شعر دفاع مقدس و ادبیات پایداری پرداخته است. کتاب «بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس» این نویسنده که در سه جلد نوشته شده به عنوان برترین کتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است. 
 
از وی تاکنون آثاری با عناوین: سوگ سرخ، حنجره معصوم، زبان و ادبیات فارسی پیش‌دانشگاهی در جلدهای متعدد، کرشمه‌های قلم، یادهای سبزو پیوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس به چاپ رسید. 
 
دکتر محمدرضا سنگری سابقه همکاری با موسسه آفرینش های آستان قدس رضوی در زمینه سخنرانی در نشست تخصصی باعنوان" آسیب های داستان های دینی به ویژه رضوی" را دارد. 
 
*سعید یوسف نیا در  سال 1344 در تهران متولد شد. اولین آثار منتشر شده او مجموعه شعر «خلاصه باران» و «در جست‌وجوی جانب‌ آبی»، نقد اشعار فروغ فرخزاد می‌باشد. وی به‌عنوان ویراستار با شبکه رادیویی تهران همکاری می‌کند.  
 
از وی تاکنون آثار خواجه عبدا... انصاری (پژوهش و گزیده)، شاه نعمت‌ا... ولی، بیدل دهلوی، مختارنامه عطار، دیوان اشعار سنایی غزنوی، کیمیای محبت (امام محمد غزالی)، فخرالدین عراقی. تعدادی مقاله ادبی در مطبوعات در دست چاپ: سکوت می‌کنم تا بمیرم (رمان) و... منتشر شده است. 
 
*سید عبدالحمید ضیایی در سال 1354  در چهارمحال بختیاری به دنیا آمد. وی در رشته فلسفه از دانشگاه سوربن فارغ التحصیل شده است و در آکادمی علوم تاجیکستان نیز کارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام داده است .  
 
از وی تاکنون کتاب های در تناسخ کلمات نش، لیلی های لیبرال، همین معجزه های معمولی، در غیاب عقل، تصحیح منظومه ی رامایانا، عاشقانه های یک یاغی، مجموعه ای از مقالات به زبان های فارسی انگلیسی و فرانسه و ... منتشر شده است.
ارسال نظرات