معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:
همایش «صدر جهان زنجانی» در اسفند‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۴۸۴۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری همایش «صدر جهان زنجانی» در اسفند‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: در ماه‌های آینده برنامه‌های مختلفی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اجرایی خواهد شد.

ابراهیم قاسمی افزود: این همایش برای گرامیداشت «صدرالدین احمد بن عبدالرزاق خالدی زنگانی» که اقدام به عنوان کردن پول کاغذی کرد، برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این همایش با هدف گرامیداشت «صدر جهان زنجانی» وزیر و ادیب قرن هفتم هجری قمری، واکاوی شخصیت و خاندان وی و بررسی نظام پولی کاغذی به عنوان یکی از ایده‌های این شخص برگزار می‌شود.

قاسمی از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان را همایش «شکوه شکیبایی» اعلام کرد و گفت: این همایش نیز به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان، استانداری زنجان و زینبیه اعظم زنجان و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بررسی زندگی و ابعاد شخصیت حضرت زینب (س)، نقش آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن از جمله محورهای این جشنواره است.

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نگاه زیباشناختی حضرت زینب (س)، بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب (س) و مدیریت جهادی و مسؤولیت پذیری آن حضرت از جمله محورهای این جشنواره به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد:این جشنواره در بخش‌های مقاله‌نویسی، شعر، داستان، دلنوشته فارسی و ترکی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات