بوشهرـنماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان اینکه آینده حوزوی استان بوشهر آینده ای تابناک است اضافه کرد: در یک پروژه پنج ساله بوشهر به عنوان قطب علمی و پژوهشی علوم انسانی در جنوب ایران تجلی پیدا کند.
کد خبر: ۸۷۹۴۸۲۰
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، غلامعلی صفایی روز سه شنبه در آئین تجلیل از دست اندرکاران جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی افزود: یکی از عوامل تحقق این مهم برگزاری جشنواره های علمی و پژوهشی علامه بلادی است.
وی اضافه کرد: دبیرخانه برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی علامه بلادی توانایی برگزاری جشنواره و کنگره هایی در سطح بین المللی را داراست.
صفایی بوشهری ادامه داد: از 13 دی ماه باید دبیرخانه برگزاری کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی برنامه های خود برای برگزاری کنگره ای باشکوهتر از امسال را آغاز کند.
وی گفت: الگو گیری از جشنواره و کنگره های موفق برگزار شده در سطح کشور یک ضرورت است که باید از سوی برگزارکنندگان این کنگره مورد توجه واقع شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: جشنواره علامه بلادی در تاریخ استان بوشهر بی نظیر بوده و در سطح استانی و ملی بازتابی چشمگیر داشت.
وی تاکید کرد: در هندسه تمدن اسلامی نیازمند علم، دانش و فناوری هستیم و حوزه باید با نقد علوم انسانی غیراسلامی، علوم اسلامی اسلامی را در جهان ترویج دهد.
امام جمعه بوشهر گفت: نقش حوزه در تولید علوم انسانی و منابع انسانی کارآمد یک نقش بسیار تاثیرگذار است از این رو حوزه باید در حوزه علم و دانش گفتمان غالب باشد.
وی یادآور شد: مثلث تولید علم و پژوهش، تولید منابع انسانی و برنامه ریزی دانش بنیان اسلامی مثلثی است که فرایند آن در نهایت تمدن اسلامی است.
صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه آینده حوزوی استان بوشهر آینده ای تابناک است اضافه کرد: در یک پروژه پنج ساله بوشهر به عنوان قطب علمی و پژوهشی علوم انسانی در جنوب ایران تجلی پیدا کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه زائرسرای امام رضا (ع) برای بوشهری ها در حال احداث است گفت: زائر سرا مردم استان بوشهر در اماکن مقدسه جمکران، نجف و کربلا نیز احداث خواهد شد.
در حاشیه این آیین با اهدا لوح تقدیر از برگزار کنندگان و خبرنگاران پوشش دهنده جشنواره پژوهشی علامه بلادی که 13 آذرماه دربوشهر برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.
آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.
ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتابهای آیت الله بلادی بوشهری است.
همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می گرفته است.
نخستین کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی روز شنبه با حضور شماری از، روحانیون، علما و اندیشمندان ملی و استانی در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار شد.

/ انتهای خبر

ارسال نظرات
پر بیننده ها