کارشناس مهدویت در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
حجت الاسلام محمدی گفت: همه ادیان الهی به منجی آخر الزمان بشارت داده اند بر همین اساس اسلام و مذهب تشیع به حضرت مهدی(عج) و دین مسیحیت هم به حضرت عیسی (ع) به عنوان منجی آخر الزمان اعتقاد دارند.
کد خبر: ۸۷۹۴۸۰۳
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

حجت الاسلام محمدی، کارشناس مذهبی و مهدویت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ولادت حضرت مسیح(ع) و ارتباط آن با منجی آخر الزمان گفت: همه ادیان الهی به منجی آخر الزمان بشارت داده اند بر همین اساس اسلام و مذهب تشیع به حضرت مهدی(عج) و دین مسیحیت هم به حضرت عیسی (ع) به عنوان منجی آخر الزمان اعتقاد دارند.

وی افزود: حضرت مسیح و حضرت حجت از منظرهای مختلفی با هم تشابه دارند بر همین اساس ولادت هر دو عزیز به صورت مخفی و پنهان بوده است. وقتی حضرت مریم(س) حضرت مسیح(ع) را باردار بودند از شهر بیرون رفتند و می بینیم زمانی که حضرت مهدی(عج) نیز به دنیا آمدند کسی جز پدر بزرگوارشان، مادر و عمه ایشان از این موضوع اطلاعی نداشت، همچنین از نظر ظاهری نیز شباهت هایی بین این دو بزرگوار وجود دارد، گفتنی است در روایات نقل شده است که حضرت مهدی(عج) از نظر سیما، چهره و شکوه مانند حضرت عیسی(ع) است اما از نظر خلق و خو مانند رسول الله(ص) هستند.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: گفتنی است هرآنچه که نزد امامان و پیامبران گذشته بوده نزد حضرت حجت نیز به طور تمام و کمال وجود دارد در همین موضوع وقتی ما در روایات مشاهده می کنیم که در زمان ظهور، حضرت مسیح رجعت می کنند و پشت سر امام زمان (عج) نماز می خوانند، دلالتی بر ولایت پذیری پیامبران دارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور کل اساس اسلام ولایت پذیری است در عاشورا کسانی بودند که نماز می خوانند و حتی خود شمر ملعون نیز اهل فقه و دانش بود اما هیچ یک ولایت پذیر نبودند حضرت مهدی(عج) برای تحکیم ولایت پذیری می آیند زیرا ستون اسلام بر این اصل بنا شده و حتی پیامبران نیز از آن مستثنی نیستند.


ارسال نظرات