خبرهای داغ:
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی قاین نسبت به جشن دانشگاه بزرگمهر

شما را به خدا کار فرهنگی و انقلابی نکنید/ مسئولین دانشگاه پاسخگو باشند

خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه به موارد مطرح شده و رسیدگی نهادهای ذیربط هستیم و دلسوزانه اعلام می داریم، اگر تعریفتان از کار فرهنگی این است شما را به خدا کار فرهنگی نکنید و اگر تعریفتان از کار انقلابی این است شما را به خدا انقلابی گری نکنید.
کد خبر: ۸۷۹۴۶۴۹
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی به نقل از نسیم قاین، در پی برگزاری جشن دانشگاه بزرگمهر قاین که به بهانه روز دانشجو و ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد و دراین جشن شاهد حرکات موزون وهنجارشکنانه از سوی دانشجویان بوده اند، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان قاین بیانیه ای صادر کرد:

خطاب به ریاست محترم ،مدیریت فرهنگی و دانشجویی و دیگر مسئولین ذیربط در دانشگاه بزرگمهر قائنات:

"در دانشگاه ها،روش ها و روابط باید صددرصد اسلامی بشود و مدیریت ها باید برای اسلام در دانشگاه ها اصالت قائل شوند. امام خامنه ای(مدظله العالی)"

گاهی می توان بدترین مضامین را در پوششی از کلمات زیبا و موقر با قلم نگاشت؛ گاهی هم می توان به نام ارزش ها ناهنجاری ها را باب کرد، زمانی که سخن از جشن میلاد پیامبراعظم(ص) به میان می آید، انتظار آن است که منش و روش آن اسوه ی حسنه مورد بحث قرار گیرد و همبستگی حاضرین و مدعوین این جشن که عمدتا از قشر دانشجو بودند، با آرمان ها و اهداف والای دین مبین اسلام و ماهیت استکبارستیزانه روز دانشجو به رخ حسودان و عنودان کشیده شود، اما مع الاسف علی رغم تذکرات مکرر انتظامات به مسئولین حاضر در جلسه در مراسمی که به اصطلاح به نام روز دانشجو و نیز رسول گرامی اسلام(ص) و با برنامه ریزی مسئولین دانشگاه بزرگمهر قاینات در روز سه شنبه در تاریخ 23/9/1395برگزار شد اتفاقاتی رخ داد که برای جامعه ی دانشگاهی موجب تاسف و مایه ی عبرت است.

از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.حضور تیم ارکستر و نواختن موسیقی های مبتذل و مغایر با شرع مقدس و در پی آن حرکات موزون و دون شان برخی دانشجویان 2.خوانندگی هنجارشکنانه بانوان 3.اجرای برنامه های غیر مناسب و غیرارزشی و عدم مدیریت و تاسف بارتر از آن دامن زدن مجری برنامه به این حواشی اشاره کرد.

آن چنان که جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و اسوه ی اخلاق به محفل رقص و جٌنگ شادی غیرمتعارف و هنجارشکنانه بدل گردید و موجب دلخون شدن و رنجش دانشجویان انقلابی دانشگاه و دلسوزان گردید، به گونه ای که بنا داشتیم از تاسف حرفی نزنیم، اما در فضای سکوت و انفعال مسئولین دانشگاه ما دانشجویان پیرو خط امام و رهبری ناچار به انتشار بیانیه و اعلام موضع شدیم.

گویا رهبر مدبر و فرزانه ی انقلاب از برخی مدیران نیمه خفته و به اصطلاح فرهنگی،هوشیاری بیشتری از شرایط فرهنگی دانشگاه دارند، که در سخنانی ارزشمند می فرمایند:"بعضی ها کار فرهنگی داخل دانشگاه را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند، خیال می کنند کار فرهنگی این است؟ می گویند باید دانشجو شاد باشد،شاد بودن برای هر محیطی چیز خوبی است، اما چه جوری؟ به چه قیمتی؟"

ما منکر ایجاد فضای شور و نشاط در دانشگاه نیستیم، اما به راستی به چه قیمتی؟ و با چه بهایی؟ در پایان ما دانشجویان انقلابی شهرستان ضمن اعتراض به نحوه ی مدیریت این مراسم و محکوم کردن مسئولان به غفلت و عدم نظارت دقیق، خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه به موارد مطرح شده و رسیدگی نهاد های ذیربط هستیم و دلسوزانه اعلام می داریم، اگر تعریفتان از کار فرهنگی این است شما را به خدا کار فرهنگی نکنید و اگر تعریفتان از کار انقلابی این است شما را به خدا انقلابی گری نکنید.

افتضاحی در دانشگاه بزرگمهر قاینات به بهانه میلاد پیامبر(ص)/ از تک خوانی دانشجوی دختر در جشن تا حرکات موزون و رقص پسران

سه شنبه 23 آذرماه جشنی به مناسبت روز دانشجو و میلاد پیامبر اکرم(ص) در دانشگاه بزرگمهر قاین برگزار شد.

در این جشن که با حضور حدود 700 دانشجوی دختر و پسر برگزار شد؛ دکتر شکیب معاونت فرهنگی دانشگاه، مدیر امور فرهنگی، مدیر امور دانشجویی و ... هم حضور داشتند.

اما متاسفانه در حضور همین مسئولین دانشگاه، این جشن با حواشی قابل تاملی همراه بود.

در این خصوص یکی از دانشجویان اظهارکرد : یکی از برنامه های این جشن، برگزاری مسابقه تقلید صدای خوانندگان برای دانشجویان بود که در این مسابقه یکی از دانشجویان دختر به بالای سن رفت و آهنگی از مرتضی پاشایی را تقلید و به صورت آهنگین خواند.

همچنین گروه ارکستری که برای این جشن دعوت شده بود، به جای ایجاد فضای شاد و سالم، آهنگ ها و ترانه هایی ( آهنگهای حامد پهلانه ...) را اجرا کرد که بیشتر برای مراسم های جلف عروسی اجرا می شود و در شأن دانشگاه و جشن میلاد پیامبر(ص) نبود.

در حین اجرای این ترانه های شاد هم فضای جشن به گونه ای شده بود که حدود 30 نفر از دانشجویان پسر اقدام به اجرای حرکات موزون و رقص کرده بودند.

در این هنگام مسئول بسیج دانشجویی بارها تذکر داداما کسی به تذکرات آنها گوش نداد. همچنین مسئول امور دانشجویی هم یک بار به این دانشجویان تذکر داد که به حرف او هم گوش داده نشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها