معاون فرهنگی سپاه پاسداران در شیراز:
معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: خیلی از ملت‌ها زبان ما را نمی‌دانند اما سرودهای انقلابی را بلدند، انقلاب اسلامی موسیقی را به تعالی رساند.
کد خبر: ۸۷۹۴۴۷۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
  به گزارش خبرگزاری بسیج،  سردار  محمدرضا نقدی امشب در اختتامیه سومین جشنواره سراسری آواها و سرودهای حماسی بسیج به نام ترنم بیداری با اشاره به پیشرفت هنر موسیقی اظهار داشت: موسیقی یکی از مظلوم‌ترین هنرهاست که در بسیاری از جایگاه‌ها قدر و منزلت آن شناخته نمی‌شود و  امروزه در حال تلاش هستند تا این هنر را بازیچه و دستمایه حرکت‌های سیاسی قرار دهند.

وی با اشاره به تجلیل از سرود الله الله در این جشنواره گفت:دشمنان القا می‌کنند که انقلاب اسلامی مانع موسیقی است به همین دلیل با روش‌های مختلف به دنبال تحقق این هدف هستند به طور مثال مواضع امام جمعه مشهد را به عنوان مخالفت با موسیقی عنوان می‌کنند در حالی که مخالفت مطرح شده، مخالفت با فحشا و گناه است نه موسیقی. 

معاون فرهنگی سپاه پاسدارن تصریح کرد: ما با موسیقی مخالف نیستیم با فحشا و گناه مخالفیم، انقلاب اسلامی سبب تعالی موسیقی شد امروزه  بسیاری از ملت‌ها زبان ما را نمی‌دانند اما موسیقی انقلابی ما را بلدند و سرودهای انقلابی را زمزمه می‌کنند. 

وی با بیان اینکه کسانی که موسیقی را با فحشا همسو می‌کنند به این هنر ظلم می‌کنند، خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری هنر موسیقی وسیله‌ای برای اندیشیدن و تفکر است، هنر موسیقی تلفیقی از دانش و هنر و فطرت خدادادی است که باید برای خدا یاد گرفته شود. موسیقی‌ای که برای تقویت ایستادگی در مقابل ظالمان باشد، نه تنها حرام نیست بلکه ثواب هم دارد.

سردار نقدی با اشاره به تاثیر موسیقی بر تعالی روح انسان، اظهار داشت: اگر موسیقی برخلاف تقویت ایستادگی استفاده شود هنر نیست، جنایت است، ما با اصل موسیقی مشکل نداریم، با موسیقی‌ای مشکل داریم که مقدمه جنایت و قتل می‌شود، اهالی هنر باید جلو این بایستند و نگذارند هنر موسیقی به این سمت برود.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با اشاره به این موضوع که باید به موسیقی اصیل پایبند بود، بیان کرد: موسیقی که هارمونی عربده شیطان صفتی و از سر مستی است، منفور است اما موسیقی اصیل و پایبند به ارزش‌ها باید مورد تجلیل قرار گیرد. موسیقی‌ای که همنوای صدای مادران است، موسیقی‌ای که نوای کودکان مظلوم را بر سر استکبار می‌کوبد تعالی‌بخش و با انسانیت هماهنگ است.

سردار نقدی گفت: هنرمندان و موسیقی‌دانان ما باید مسیری را که صیقل‌دهنده روح است، موسیقی با راه و رسم مطلوب می‌تواند تعالی‌بخش باشدو باید این هنر ارزشمند در جهت مبارزات آزادی خواهانه استفاده و تقویت شود.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه امیدواریم موسیقی روز به روز پیشرفت کند افزود: به زودی خانه‌های سرود در شهرستان‌هایی که توانایی انجام این کار را دارند، افتتاح می‌شود که می‌تواند با موسیقی ذلت‌نما مقابله کند و کارهای درخشانی که در این جشنواره‌ها شاهدیم نشانه این امر است.

وی گفت: امیدواریم شاهد پیشرفت روزافزون هنرهایی باشیم که در مسیر آزادی قرار دارند و به زودی این سرودها در بیت‌المقدس بخوانیم.

ارسال نظرات