آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی دهدشت

عملیات اجرایی طرح مرحله نخست پتروشیمی دهدشت با اجرای خاکبرداری در محوطه سایت این طرح آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۹۴۴۲۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
نماینده مردم شهرستان هایکهگیلویه ،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پتروشیمی دهدشت در سه مرحله اجرا می شود که مرحله نخست آن شامل خاکبرداری و خاکریزی است.

عدل هاشمی پور مدت زمان اجرای این مرحله را 18 ماه بیان کرد و افزود:در این مرحله بیش از 3 میلیون متر مکعب خاکبرداری و 71 هزار متر مکعب هم خاکریزی انجام می شود.
وی گفت: اعتبار اختصاص یافته به این مرحله بیش از 230 میلیارد ریال است که از این مبلغ 100 میلیارد ریال آن به پیمانکار پرداخت شده است.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس افزود:کارهای کلیدی مرحله  بعدی به طور موازی فراخوان و ارزیابی می‌شود و مناقصه  بین پیمانکاران خصوصی، دولتی و خارجی برگزار خواهد شد.
هاشمی‌پور ازفعال شدن مجدد کارخانه سیمان سپو خبر داد و گفت: یک شرکت چینی با 90 میلیون یورو برای سرمایه گزاری در این کارخانه اعلام آمادگی کرده که ظرف دو ماه آینده شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.
مدیر عامل پتروشیمی دهدشت هم با بیان اینکه خط اتیلن از گچساران تا دهدشت را دولت اجرا می کند گفت:اعتبار این خط انتقال در بودجه 96 پیش بینی شده است.
بطائیان بکارگیری پیمانکار و نیروها را با اولویت افراد محلی و بومی دانست و افزود: این طرح ظرف دو سال و نیم آینده به بهره برداری می رسد.

عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت از سال 1386 در زمینی به مساحت 110 هکتار آغاز شد و با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن و اشتغالزایی 240 نفر باید هزار روزه به بهره برداری می‌رسید.
پتروشیمی دهدشت در دشت 4 هزار و 500 هکتاری کلاچو و در پنج کیلومتر دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه واقع شده است.
دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در فاصله حدود 180 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.
ارسال نظرات