تجلیل از کارآفرینان برتر استان زنجان

در یازدهمین دوره جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان زنجان تجلیل بعمل آمد.
کد خبر: ۸۷۹۴۴۱۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، یازدهمین دوره جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان زنجان فرصتی بود برای بیان انتظارات و دغدغه‌های فعالان عرصه کار و تلاش و نوآوری استان ، فعالانی که علاوه بر ایجاد اشتغال، در تلاشند تا با ایجاد خلاقیت در فعالیت‌های خود، گامهای بلندی را در راستای توسعه استان بردارند.

استاندار زنجان در این جشنواره ارتباط ضعیف میان دو بخش "علم” و "صنعت” در کشور را حلقه مفقوده حوزه کسب و کار و فناوری عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد تاسیس و راه اندازی مدرسه تخصصی کسب و کار صوفي زنجان بستر مناسب و زمینه پیوند علم و صنعت را فراهم نماید.

اسدالله درویش امیری راه اندازی مدرسه کسب و کار صوفی در زنجان را یک اتفاق مهم و اساسی در سطح استان و کشور دانست و افزود: افتتاح مدرسه کسب و کار می تواند زمینه مناسبی برای همگرایی علم و صنعت در کشور مهیا نماید.

وی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۶ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با کمک نمایندگان استان هرجا که امکان رشد و نیز امکان دفاع از بودجه وجود دارد، کاری شايسته برای استان زنجان انجام دهیم.

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیزبعنوان یکی دیگر از سخنرانان این جشنواره گفت: کار آفرینان همواره به عنوان عامل تغییرات در نظام اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش آفرینی می کنند.از اینرو امروز با عنایت به ماهیت متفاوت اقتصادی و اجتماعی و نیز وضعیت اشتغال و بازار کار، توجه به مقوله کارآفرینی در توسعه اقتصادی و اجتماعی امری ضروری و بنیادی است.

احمد فزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری برای تقویت و ترویج کارآفرینی از الزامات توسعه اجتماعی و اقتصادی است.

در ادامه نیز معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری زنجان با اشاره به آمار مرکز ایران درخصوص نرخ بیکاری گفت: نرخ بیکاری در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری ۳/۸درصد پایین تر است و از این حیث، زنجان رتبه چهارم در بین ۳۱ استان کشور را به خود اختصاص داده است

رحیم عصفوری افزود: ایجاد کار آفرینی با توجه به وضعیت کنونی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و کار آفرینان شایسته تجلیلند.

همچنین مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیزهدف از برگزاری جشنواره های کارآفرینی را علاوه براشاعه خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه های اقتصادی دانست و گفت: در مرحله استانی جشنواره امسال ۲۴۳ کارآفرین شرکت کردند که این میزان نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشت.

عضو هیات رئیسه اتاق زنجان و رییس کانون کارآفرینان استان نیز، سرمایه گذاران و کارآفرینان را سربازان کشور نامید و اظهار داشت: بی شک کار آفرینان با ایجاد ومهیا نمودن شرایط اقتصادی زمینه انتفاع دیگران را فراهم مینمایند از اینرو سزاوار نیست که با بی مهری مسئولین مواجه گردند چراکه آنان برا ی ادامه این راه خطیر نیازمندحمایت مردم و مسئولین هستند.

وی درادامه افزود: بی تردید کارآفرینی بدون ریسک پذیری امکان پذیر نیست از اینرو باید مدیرانی که با کارآفرینان در ارتباطند در تفسیرقانون و اجرای آن ریسک پذیر باشند.

ضرابی عضو هیات نمایندگان اتاق زنجان و مدیر عامل شرکت تولیدی صاداتی پوشاک مهیار نیز دراین مراسم خواستارجذب دانشجویان و فارغ تحصیلان دانشگاهی جهت انتقال دانش کارآفرینان به قشر جوان کشور شد و از کار آفرینان خواست با تمام توان خود در رشد و اعتلای استان زنجان تلاش نمایند .

در پایان این مراسم از شرکت ها و واحدهای تولیدی و خدماتی صانع روی، پوشاک مهیار، کیان گرم نان، بهینه پویان، گروه نرم افزاری آداك و سپنتا زیتون طارم به عنوان واحدهای برتر کارآفرین استان تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار