معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان:

برگزاری دوره های مهارت آموزی خانواده ها با هدف ایجاد شغل برای مستعدین اشتغال

هدف از برگزاری دوره های مهارت آموزی خانواده ها هدایت مستعدین اشتغال برای ایجاد شغل و توانمندی و خروج از چرخه حمایتی است.
کد خبر: ۸۷۹۴۴۱۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: برنامه های متعددی درراستای بالا بردن سطح توانایی خانواده ها و نیل به اهداف توانمندسازی درقالب دوره های آموزشی مهارت آموزی انجام می شود.

منصور عبادی افزود: برگزاری دوره های مهارت آموزی نقش بسزایی در پایدارسازی طرحهای اشتغال ایجاد شده و توانمندسازی مددجویان دارد.

وی بابیان این مطلب که آموزشهای مذکور متناسب با استعدادو توانایی و علاقه فردی خانواده های تحت حمایت انجام می گیرد، اظهار داشت: این دوره ها بادرنظر گرفتن مزیت های نسبی و ظرفیت های موجود مناطق و عمدتا در زمینه های کشاورزی دامپروری صنایع دستی مشاغل فنی و خدماتی ودر مناطق محروم استان برگزارشده است .

منصور عبادی در ادامه بااشاره به اینکه طی 8ماهه سالجاری بیش از 2600نفر از جامعه هدف این نهاد در دوره های مختلف آموزشی اعم از مقدماتی و تکمیلی ،کارآفرینی و پایدارسازی اشتغال شرکت کرده اند تصریح نمود:هدف از برگزاری دوره های مهارت آموزی خانواده ها هدایت مستعدین اشتغال برای ایجاد شغل و توانمندی و خروج از چرخه حمایتی است و برای برگزاری این دوره ها طی سالجاری بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده است .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان از برنامه های دیگر امداد در این حوزه را ، بهره گیری از ظرفیت موسسات کاریابی برای ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی و شرکتهای تولیدی برای مددجویان اعلام نمود و افزود:بسته های تشویقی ویژه ای برای موسسات کاریابی و کارفرمایان درنظر گرفته شده است که مطابق آن درصورت جذب مددجویان دراین واحدها در سال اول صددرصد ودر سال دوم 50درصد حق بیمه سهم کارفرما از طریق کمیته امداد پرداخت میشود .

وی نصریح کرد: اولویت بندی لازم برای ارائه خدمات اشتغال به ترتیب زنان سرپرست خانوار ،دختران بازمانده از تحصیل و در آستانه ازدواج و فرزندان معاف از خدمت سربازی و ساکنین مناطق روستایی و محروم استان هدف گذاری شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان اظهار داشت: طرحهای اشتغال ایجاد شده در امداد استان برای مددجویان تحت حمایت همسو با سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و درراستای توانمندسازی خانواده ها می باشد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار