خبرهای داغ:
شهردار تبریز در آیین گشایش نمایشگاه شهر ایده‌ال:
شهردار تبریز، در آیین گشایش هفتمین همایش ملی شهر ایده‌ال کیش، جایگاه گردشگری شهر تبریز را حامل دستاوردهای ملی عنوان و بیان کرد: انتظارات و حمایت‌ها از مباحث گردشگری تبریز، باید به صورت توام و با پشتوانه اراده ملی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۹۴۳۹۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ افتخاری است برای ایران اسلامی، چرا که یک شهر از شهرهای ایران اسلامی توانسته شاخص های موجود برای این انتخاب مهم را به خود اختصاص دهد.

وی با تاکید به اینکهآماده سازی مقدمات لازم در این میزبانی تنها بر عهده شهر تبریز نیست و این اتفاق فرا ملی، نیازمند یک عزم ملی است،اظهار داشت: در این راستا، به رئیس جمهوری و بخش‌های مختلف دولتی بارها عرض کرده‌ام که دستاوردهای گردشگری بین‌المللی تبریز، در خدمت اهداف کشوری است و از این رو،حمایت‌ها از آن بایددر سطح ملی مورد توجه قرار بگیرد، چراکه این اتفاق مهم، ممکن است قابل‌تکرار نباشد.

نجفی در ادامه با اشاره به قوانین حوزه شهرداری، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در قوانین و مقرارات جمهوری اسلامی ایران یک نهاد عمومی صد درصد غیر دولتی است و تا زمانی که یک شهر به خصوص در کلان‌شهرها نتواند مدیریت واحد شهری را برقرار کند، نمی‌توان به تحقق اهداف ایده‌آل امیدوار بود.

شهردار تبریز، یادآوری کرد: شهرداری تنها به عنوان یکی از پازل‌های چندگانه مدیریت شهر در کنار دیگر دستگاه های دولتی قرار دارد، بنابراین اگر بخواهیم مشکلات شهری را در حوزه های مختلف حل کنیم باید سریعاً مدیریت واحد شهری را حداقل در کلانشهرها اجرا کنیم.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت کشورمان در شهرها زندگی می کنند، افزود: از این میران نزدیک به ۴۲ درصد از مردم ما در هفت کلانشهر زندگی می کنند، بنابراین مدیریت این شهرها باید کارامد باشد و اگر موضوعات، یکپارچگی لازم را نداشته باشند، با مشکلات اساسی مواجه خواهیم بود.

صادق نجفی بیان داشت: اخیرا دولت تدبیر و امید لایحه مدیریت واحد شهری را به جریان انداخته و خوشبختانه این موضوع پیگیری می شود و انشالله در مجلس هم با دقت نظر، روند بررسی، تصویب و ابلاغ شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته در حوزه زیر ساخت‌های گردشگری کشور اتفاقات مهمی افتاده که تحقق اهداف آن نیازمند یک سری هماهنگی‌ها است، ادامه داد: در این راستا، نیازمندیم بخشی از مقررات را اصلاح کنیم از جمله در رابطه با هتل‌داری و خدمات گردشگری، قوانین و مقررات شهرداری‌ها با سازمان میراث فرهنگی تفاوت‌هایی دارد که باید طی یک تعامل هدفمند، هماهنگ شود.

 

وی خاطرنشان کرد: البته در این رابطه کمیته و ستاد ملی تشکیل شده، ولی در استان با مسئولیت استانداری و شهرداری تبریز، ستاد ویژه ای ترتیب داده شده است و پرداخت ویژه ای به مباحث سرمایه گذاری در حوزه گردشگری می‌شود و کمیته های فعالی نیز راه اندازی شده است.

نجفی به تسهیلات گردشگری شهر تبریز هم اشاره داشت و گفت: در حوزه های مختلف سرمایه گذاری از جمله مسایل تفریحی، خدماتی، هتل داری و دیگر موضوع های مرتبط با گردشگری، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده و سرمایه گذاران می‌توانند با مراجعه به سایت شهرداری و سازمان گردشگری از مشوق های ویژه سرمایه گذاری در تبریز اطلاع حاصل کنند.

وی با اعلام اینکه سرمایه گذاران در حوزه های مختلف گردشگری از عوارض و حتی بعضاً از نوسازی معاف‌اند و برای گرفتن زمین از شهرداری کمیته خاص ماده ۵ در این رابطه، تسهیل‌کننده کار خواهد بود، خاطرنشان کرد: همسویی دولت، اتفاق مبارکی در تبریز است و کمیته شهرداری تبریز و میراث فرهنگی به جد بر این مهم اقدام می کنند.

ارسال نظرات