باتوجه به ظرفیت موجود دراین بخش در سطح خانواده های تحت حمایت در حال حاضر 195 طرح فرشبافي در شهرستان زنجان فعال بوده و بصورت تخصصی در این زمینه مشغول بکار هستند.
کد خبر: ۸۷۹۴۳۷۶
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئيس كميته امداد منطقه يك زنجان گفت: 66درصد خانواده های زيرپوشش كميته امداد منطقه یک زنجان، خانواده های بی سرپرست هستند.

ابوالفضل عبداللهي افزود: كميته امداد امام خميني شهرستان زنجان خدمات متعددي را در حمايت از جامعه هدف اين نهاد انجام مي‌دهد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 3 هزار و 808 خانوار زيرپوشش كميته امداد زنجان هستند، تصريح كرد: اين تعداد خانوار شامل 6 هزار و 454 نفر است.

رئيس كميته امداد منطقه يك زنجان ادامه داد: مددجويان زيرپوشش كميته امداد زنجان شامل خانواده‌های بی‌سرپرست، ایتام،سرپرست از کارافتاده و بیماران صعب العلاج ومبتلا به سرطان ، خانواده زندانيان نيازمند و ... هستند.

عبداللهي با اشاره به اينكه كميته امداد علاوه بر ارائه خدمات دائم به صورت چندخدمتي نيز به خانواده هاي نيازمند مساعدت مي‌كند، گفت: در حال حاضر 178 خانوار به صورت چندخدمتي از خدمات كميته امداد بهره‌مند مي‌شوند.

وي از اجراي طرح‌هاي فرشبافي در شهرستان زنجان به منظور اشتغالزايي مددجويان خبر داد و افزود: باتوجه به ظرفیت موجود دراین بخش در سطح خانواده های تحت حمایت در حال حاضر 195 طرح فرشبافي در شهرستان زنجان فعال بوده و بصورت تخصصی در این زمینه مشغول بکارهستند.

رئيس كميته امداد منطقه يك زنجان همچنين به حمايت كميته امداد منطقه يك زنجان از 620 دانش‌آموز و 115 بيمار خاص وصعب العلاج و مبتلابه سرطان اشاره كرد و گفت: در بخش عمراني نيز امسال چهار مسكن روستايي و 15 مسكن شهري از محل اعتبارات كميته امداد و کمک های خیرین ساخته، خريداري و يا بهسازي شده و تحويل مددجويان شده است.

وي با بيان اينكه تا پايان سال جاري نيز چهار مسكن شهري براي مددجويان زيرپوشش اين نهاد احداث وتحویل خواهد شد، گفت: همچنين امسال 85 مورد تعمیرات مسکن و احداث سرویس‌های بهداشتی و حمام از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی با صرف اعتبار يك ميليارد و 620 ميليون ريال ساخته شده است.

وي همچنين از اجراي طرح مفتاح‌الجنه در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: امسال 551 بازدید در قالب طرح مفتاح‌الجنه انجام و خیران در این طرح 167 ميليون ريال به خانواده های تحت حمایت بازدید شده كمك كرده‌اند.

ارسال نظرات