آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: باوجود همین تحریم دیدید که چقدر پول‌های میلیاردی جابجا شد و حقوق‌های چند ده‌میلیونی داده شد که نشان می‌دهد ما منابع و داشته‌های مالی خوبی داریم که متأسفانه از آن‌ها درست استفاده نمی‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۹۴۳۷۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در جمع مسئولین و سرمربیان حلقه‌های صالحین بسیج جامعه‌ی کارگری استان، با تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و امام صادق (علیه‌السلام) بیان داشتند: تبیین بیانات رهبر انقلاب در مورد بسیج، از مهم‌ترین اقدامات در قبال معرفی صحیح بسیج به جامعه و ترسیم راهبرد آن است.

مشکل کشور ما تحریم نیست، بلکه مدیریت نادرست داشته‌ها است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفتند: بسیجی آن شخصیت با ایمان، آگاه، خستگی‌ناپذیر و بصیر در عرصه‌های فردی و خانوادگی و اجتماعی است؛ بسیج یک تفکر و فرهنگ واحد است و اقشار مختلف بسیج، تنها برای هدفمند کردن و تمرکز بهتر فعالیت‌ها به وجود آمده‌اند.

ایشان با اشاره به مواردی چون اقتصاد مقاومتی، به‌عنوان مسائل مهم حال و آینده کشور، گفتند: بعضی مسائل در قشرهای خاص، نمود بیشتری دارند و ارتباط فضای بسیج کارگری با اقتصاد و تولید و عرضه، بیش از سایر اقشار احساس می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به وتو نکردن تحریم‌های ایران توسط رئیس‌جمهور آمریکا، بیان داشتند: هرچند آمریکا برجام را نقض کرد، اما بازهم اتفاق خاصی در کشور نیفتاده است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه تحریم‌ها تأثیری در ما نداشته‌اند، تصریح کردند: این تأثیر نداشتن به معنای نداشتن مشکلات نیست؛ ما از ابتدای تحریم‌ها مشکلات و سختی‌ها را تحمل کرده‌ایم ولی در طول همین دوران جنگ را اداره کردیم و به دستاوردهای فنی بزرگی چون صنعت پهپاد و موشک رسیدیم.

ایشان خاطرنشان ساختند: همه به‌خوبی دریافته‌اند که مشکل ما تحریم نیست، بلکه مدیریت نادرست داشته‌ها است؛ باوجود همین تحریم دیدید که چقدر پول‌های میلیاردی جابجا شد و حقوق‌های چند ده‌میلیونی داده شد که نشان می‌دهد ما منابع و داشته‌های مالی خوبی داریم که متأسفانه از آن‌ها درست استفاده نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفتند: در برجام، داشته‌های اصلی کشور ما از دست رفت و عامل بازدارنده ما در مقابل دشمن، از ما گرفته شد؛ البته توانایی ایجاد دوباره این عوامل در ما هست و دشمنان با علم به همین موضوع، حذف دانشمندان و قوای فکری کشور را نیز در دستور کار قرار داده‌اند.

ایشان خاطرنشان ساختند: وقتی داشته‌ها و عوامل ایجاد این داشته‌ها، هر دو از بین بروند، آن‌وقت باید پاسخگوی دفاع دشمن از قصاص نکردن قاچاقچی‌ها و قاتلین و یا بی‌بندوباری در اجتماع، به بهانه‌ی حقوق بشر باشیم و آرام‌آرام و بدون جنگ و خونریزی شکست می‌خوریم.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأکید اخیر رهبری بر مسئله‌ی جهاد و معرفی قتال به‌عنوان یکی از شقوق جهاد، گفتند: آن چیزی که وظیفه‌ی ماست جهاد است، نه قتال؛ اکنون دیگر دشمنان به‌سادگی دست به اسلحه نمی‌برند و مواردی مانند بیوتروریسم و دست‌کاری خوراک و پوشاک و آرایش و مواردی ازاین‌دست، جامعه را به‌طور خاموش موردحمله قرار می‌دهند.

ایشان اظهار داشتند: می‌بینید که تلاش می‌کنند تا از طرق مختلف در مسیر تشکیل خانواده سنگ‌اندازی کنند و اگر هم خانواده‌ای تشکیل شد، از هم بپاشد یا صاحب فرزند نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: در این فضا رهبری از ما جهاد می‌خواهد و بسیج، قشری است که می‌تواند این خواسته را بین جامعه تبیین و به گفتمان کند.

ایشان اظهار داشتند: بنای دشمن بر تغییر باورها، به‌تبع آن، تغییر رفتارها، پس‌ازآن سبک زندگی و درنتیجه تحت تصرف درآوردن جامعه است و چون بسیج مهم‌ترین قشری است که تلاش می‌کند تا این آرمان‌ها، باورها و اعتقادات را در جای خود حفظ کند، با بسیج هم دشمنی می‌کنند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساختند: دشمن برای تکمیل چرخه‌ی هجوم خود، در عین حمله به باورها و تخریب آن‌ها، با اتهام تندروی و افراط، بسیج را هم تخطئه می‌کنند تا خط مدافع و محافظ را نیز از میان بردارند.

ایشان تأکید کردند: در این فضا باید بصیرت و آگاهی به زمان داشت و در چرخه‌ی نفوذ دشمن حرکت نکرد؛ باید روش‌های نفوذ او و روش مقابله با این نفوذ را شناخت که در اصطلاح به آن "جهاد کبیر” نامیده شده و جزو وظایف اصلی مردم در این زمان است.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شدند: این بصیرت افزایی موجب تقویت وظیفه‌ی اختصاصی خود اقشار نیز می‌گردد که به‌عنوان‌مثال در جامعه‌ی کارگری، وجهه‌ی شاخص این وظیفه، توجه به بالا بردن تولیدات ارزشمند و تقویت اقتصاد مقاومتی است.

ایشان تأکید کردند: قسمتی از فعالیت‌های بسیج در موضوعات اردویی، مهارتی، تربیتی و بصیرتی باید معطوف به خانواده‌ها گردد.

خبرنگار : سبحانی 


ارسال نظرات
پر بیننده ها