خبرهای داغ:

کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان سپاه خوی برگزار شد

در راستای ارائه راهکارهای مفید برای حل معضل اجتماعی جامعه چون طلاق پنجمین جلسه کارگرو زن و خانواده بسیج جامعه زنان سپاه خوی و باحضور رئیس مجمع بسیج این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۴۳۵۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خوی در حاشیه برگزاری کارگروه زن و خانواده مجمع بسیج شهرستان خوی گفت: متاسفانه امروزه شاهد آماربالای طلاق در سطح جامعه هستیم و این در حالی است که سن ازدواج یا بالا رفته و یا اینکه اصلا صورت نمی گیرد و این جامعه را تهدید میکند.

خواهر پاسدار لیدا سیرانی افزود: مادران ما به عنوان قشر تربیت ساز جامعه، شاهرگ اصلی خانواده را تشکیل می دهند و لذا باید جوانان را در برابر این معضل اجتماع بیمه نمایند و این امر تنها با افزایش آگاهی و اطلاعات مادران میسر می شود.

وی ادامه داد: ما بارها شاهدیم که علت طلاق جوانان حمایت خانواده ها و صدالبته مادران است که با کمترین مشکل پبش آمده به اختلافات دامن زده و از کاه کوه می سازند.

خواهر پاسدار رقیه رزمجو عضو کارگروه زن و خانواده نیز در ادامه عدم آگاهی از مسئولیت و مدیریت و اداره خانه را از عوامل اصلی طلاق برشمرد و افزود: متاسفانه عدم واگذاری مسئولیت در دوران مجردی به جوان، در آینده این جوان با مشکل اداره خانواده بر خورد می کند و در برابر مشکلات کوچک بدون صبر و چاره اندیشی دعوا و جنجال را راه می اندازد.

گفتنی است که عواملی چون تک فرزندی و یا دو فرزندی، عدم مشورت و همکاری در خانه با جوان توسط خانواده، حل مشکلات کوچک جوان در خانه و مدرسه توسط خانواده- عدم آشنایی با نوع زندگی در خانواده و جمع جامعه،نوع برخورد با دوست و فامیل، عدم فرزند آوری در خانه و نامفهوم شدن فامیلهایی چون عمه، خاله و...حمایت از کارهای جوانان و.....از جمله عوامل مهم طلاق در این جلسه عنوان شد.

ارسال نظرات