رئیس مرکز تحقیقات تفکر اسلامی تونس

اندیشه امام خمینی(ره) باید جهانی شود

رئیس مرکز تحقیقات تفکر اسلامی تونس با تاکید بر اینکه اندیشه حضرت امام خمینی(ره) باید جهانی شود، گفت: امام خمینی(ره) برای اسلام و برای اینکه بتواند در جهان اسلام وحدت را برقرار کند، زندگی کرد.
کد خبر: ۸۷۹۴۳۳۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شیخ دکتر منیر بن الحبیب القبطنی ظهر امروز در اولین کنفرانس ملی تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که در سالن پیامبر اعظام استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به شخصیت حضرت امام خمینی(ره) گفت: هر کس به امام در سال 57 می نگریست در وهله اول شخصیتی فوق العاده و غیر عادی را مشاهده می کرد. حتی پوشش ایشان نمادی از اندیشه و تمدن بود.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) با پوشش و عمامه مشکی خود توانست درس معرفت به ما بیاموزند. به واسطه همین پوشش ایشان است که امروز روحانیت می تواند به لباس خود افتخار کند.

رئیس مرکز تحقیقات تفکر اسلامی تونس و امام جمعه تونس تصریح کرد: همین ظاهر و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) بود که توانست چالش تمدنی و فکری را به وجود آورد. ایشان از دانش آموزان مکتب پیامبر اسلام(ص) و دارای معرفتی عظیم بودند.

شیخ دکتر منیر بن الحبیب القبطنی با تقسیم بندی فطرت زندگانی حضرت امام خمینی(ره) به دو مقطع 47 تا 57 و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) از دانش‌آموزان نجیب مدرسه پیامبر بودند، فتواهایی صادر می‌کردند که میان مسلمانان تقریب ایجاد می‌کردند فطرتشان به چند قسمت تقسیم می‌شد که دو مورد از آن را به مختصر توضیح می‌دهم امام خمینی(ره) سال 47 تا 57 و امام خمینی(ره) پس از سال 57، در سال 57 امام خمینی(ره) فردی انقلابی بود با اندیشه تشیع که به روحانیان شیعه می‌آموخت چگونه سخنان اهل بیت(ع) را بفهمند و با فاصله زمانی که بین اهل بیت(ع) و ایشان بود توانستند نظریه‌ای را که نظر ائمه اطهار(ع) بود را اعلام کنند.

وی افزود: در سال های 41 تا 57 مرحله آسانی در فقه و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) نبود ولی با این وجود حضرت امام خمینی(ره) توانست با فکری روشن هدایت انقلاب بر عهده بگیرند و با به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی پیروزی بر جبهه استکبار را رقم زنند.

رئیس مرکز تحقیقات تفکر اسلامی تونس تصریح کرد: امام خمینی(ره) برای اسلام و برای اینکه بتواند در جهان اسلام وحدت را برقرار کند، زندگی کرد. شخصیت امام خمینی(ره) متعلق به بشریت است و جهان اسلام به وجود ایشان افتخار می کند چراکه توانستند دانش آموز و معلم خوبی در مدرسه پیامبر(ص) باشند.

شیخ دکتر منیر بن الحبیب القبطنی خطاب به ملت ایران گفت: شما که امروز می خواهید از امام بیاموزید نباید هاله ای از قداست اطراف ایشان ترسیم کنید چراکه باید اندیشه ایشان جهانی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام به شکل شایسته پیروی خود از امام حسین(ع) را نشان دادند و خواستند تمام ساحت‌های معرفتی را به صحرای کربلا تقدیم کنند، امام حسین(ع) فرمودند در کربلا مرگ بر فرزندانشان مانند گردنبندی است که بر گردن دخترکان قرار می‌گیرد و اشتیاق من نسبت به گذشتگانم کمتر از اشتیاق یعقوب(ع) به یوسف(ع) نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار