رئیس جامعه مسلمانان استرالیا گفت: امام خمینی(ره) برای اسلام و مسلمین زندگی می کرد تا آنها را متحد سازد.
کد خبر: ۸۷۹۴۳۱۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شیخ تاج‌الدین الهلالی ظهر امروز در اولین کنفرانس ملی تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد امام (ره) را یکی از شخصیت های برجسته جهان دانست و گفت: امروز این سوال مطرح است که چگونه باید از فکر و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) برای ایجاد و تقویت وحدت اسلامی بهره‌گیری کنیم؟

وی افزود: استان مرکزی باید به شخصیت امام راحل افتخار کند و به خود ببالد که شخصیتی همچون حضرت امام خمینی(ره) را به بشر معرفی کرده است. ایشان ارزش و شخصیتی علمی و فقهی بودند که از ارزش عرفانی و معنوی برخوردار بودند.

رئیس جامعه مسلمانان استرالیا تصریح کرد: آنچه باعث شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد ارتباط امام خمینی(ره) با آسمان ها بود اینکه ایشان از دل به دنیا نبسته بودند. امام خمینی(ره) برای اسلام و مسلمین زندگی می کرد تا آنها را متحد سازد.

الهلالی با بیان مبانی مشترک در فرق مختلف جهان اسلام گفت: باید وحدت داشته باشیم و اسلامی زندگی کنیم به این معنا که اندیشه های جاهلی را بایستی کنار بگذاریم. بدانیم در صورتی که از وحدت اسلامی دست بکشیم و از آرمان دفاع از آزادی فلسطین و مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل دست برداریم بر اساس نص صریح خداوند در قرآن قوم دیگری جایگزین ما خواهد شد.

وی افزود: با تفرقه و اختلاف به جایی نخواهیم رسید، نیاز است قانون تفاهم را که خداوند در قرآن بیان کرده است را بیاموزیم. با وجود همه سختی ها ما امتی هستیم که اگر بیمار شویم از دنیا نمی رویم و اگر زمین بخوریم توان برخاستن از جای را داریم.

رئیس جامعه مسلمانان استرالیا تصریح کرد: خون های زیادی در عراق، سوریه، لیبی، بحرین و... ریخته شده ولی هرگز این خون ها پایمال نمی شود. همانگونه که خدا وعده کرده وحدت محقق می شود. قرآن ما را به یکدلی دعوت می کند نه به تفرقه.

انتهای پیام/

ارسال نظرات