مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان:
طرح تحول نظام سلامت در عین ویژگی های مثبت، دارای اشکالاتی جدی است.
کد خبر: ۸۷۹۴۲۸۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان،گفت: گرچه طرح تحول نظام سلامت حرکتی جدی در راستای تقویت بخشی نظام سلامت در کشور بود، ولی اجرای آن نقایصی دارد که باید رفع گردد. در غیر این صورت رفته رفته ناکارآمدی آن بیشتر خواهد شد.

مهدی حاتمی ضمن اشاره به ویژگی های مثبت این طرح، افزود: از برکات این طرح، راه اندازی اولین ایستگاه اورژانس هوایی در کشور بود که در تسریع امداد رسانی به حادثه دیدگان و بیماران نقش به سزایی را ایفا می کند.

وی اظهار داشت: همچنین با اجرای این طرح میزان قاچاق دارو و فروش دارو های تقلبی و غیرمجاز اندکی نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است، ولی همچنان دلالان ناصر خسرو ها در کشور فعالیت موثر و تاثیر گزاری زیادی دارند.

مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان ضمن اشاره به افزایش نجومی حقوق های روسای دانشگاه های علوم پزشکی و برخی از پزشکان، تصریح کرد: میزان افزایش حقوق های دریافتی پزشکان نسبت به پرستاران قابل مقایسه نیست و بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: این امر سبب نارضایتی گسترده پرستاران در کشور شده است که علی رغم افزایش حجم کاری آنان در مقایسه با پیش از اجرای این طرح، حقوق های دریافتی انان به میزان ناچیزی افزایش یافته است که این نشانی بر اجرای ناعادلانه این طرح می باشد.

ارسال نظرات