صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در تبریز افتتاح شد

با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف ترویج سنت قرض الحسنه، جذب سپرده و کمک های مردمی در استان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۹۴۲۴۶
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه از 65 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد برای 34 هزار خانوار طرح خودکفایی در حال اجرا است، بیان کرد: کمیته امداد با خدماتی که به مددجویان تحت حمایت ارائه می دهد زمینه ورود آنان را به عرصه های اجتماعی و اقتصادی جامعه فراهم می کند.

حسین دشتی با دعوت از مردم خیر استان و افتتاح حساب سپرده در این صندوق افزود: مردم خیر استان می توانند با افتتاح حساب در این صندوق و سپرده گذاری در آن برای ارائه وام قرض الحسنه و حفظ کرامت انسانی نیازمندان شریک شوند.

وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مددجویان در حوزه کارآفرینی، اشتغالزایی، اقتصادی و معیشتی با راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد برطرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی از خیران استان درخواست کرد با سرمایه گذاری در این صندوق قرض الحسنه، کمیته امداد را برای حمایت از نیازمندان کمک کنند.

دشتی افزود: امیدواریم با جذب سپرده های خیران با هدف رفع نیازهای مددجویان قدم های موثری برداریم.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از پنج هزار نفر به مبلغ 14 میلیارد تومان از طریق صندوق ولایت امداد وام پرداخت شده است، افزود: دو هزار نفر نیز به مبلغ 24 میلیارد تومان طی این مدت از طریق بانک های عامل استان تسهیلات دریافت کرده اند.

دشتی با بیان اینکه اولویت اعطای تسهیلات از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت خواهد بود، گفت: اقساط بندی وام های دریافتی مددجویان متناسب با میزان درآمد. مددجویان انجام می شود.

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم با تبریک افتتاح شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در استان گفت: امیدواریم این افتتاح صندوق مایه خیر و برکت برای مددجویان کمیته امداد و نیازمندان باشد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های کمیته امداد در خودکفایی مددجویان، افزود: خودکفایی مددجویان عزت نفس آنان را به همراه دارد و باعث می شود مددجویان به کمیته امداد و دولت وابسته نشوند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه بهترین کمک به نیازمندان دادن وام قرض الحسنه است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ قرض الحسنه در جامعه رواج یابد زیرا اعطای وام های قرض الحسنه زمینه اشتغال بیکاران را فراهم می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار