مدیرکل ثبت احوال استان کردستان

کاهش 7 درصدی آمار ازدواج در استان/محمد اولین انتخاب نام نوزادان پسر

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: در 8 ماهه سال جاری 10 هزار و 772 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل7 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۷۹۴۲۴۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محسن آقایی پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران با تبریک سالروز ثبت احوال، اظهار داشت: : در 8 ماهه سال جاری تعداد 20 هزار و 259 واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/7 درصد کاهش داشته است که بر این اساس نرخ حاصل از ولادت در استان 19 در هزار بوده است.
 
وی گفت: آمار وقوع وفات در هشت ماهه امسال در کردستان 4 هزار و 417 مورد بود که شهرستان سنندج با 5.1 در هزار و بانه با 3.7 در هزار بیشترین و کمترین آمار وفات استان کردستان را دارند.
 
آقایی به آمار ازدواج در 8 ماهه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت 10 هزار و 772 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش داشته است و شهرستان های قروه، کامیاران و دیواندره بیشترین و دهگلان، سنندج و بانه کمترین نرخ ازدواج را به خود ثبت کرده اند.


وی به آمار طلاق در استان اشاره کرد و افزود: تعداد 2 هزار و 655 واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0/6 درصد افزایش یافته لذا بر این اساس میانگین سن طلاق در مردان 34/32 سال و در زنان 29/31سال بوده است.

آقائی تصریح کرد: میزان سن ازدواج مردان در کردستان را 29 سال و زنان را 24 سال و میزان سن طلاق مردان در استان را 34.32 درصد و در زنان را 29.31 درصد عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان اذعان داشت: 58.5 درصد طلاق ها در کردستان مربوط به 5 سال اول زندگی است.

 
وی در ادامه همچنین به فراوانی نام های پسران و دختران در هشت ماهه سال جاری اشاره و اظهار کرد: در این مدت محمد، آرسام، سامیار، آیهان و آژوان در میان پسران و باران، آیلین، نیلا، یسنا و سولین در میان دختران بیشترین فراوانی را داشته اند. 
 
گفتنی است سوم دی ماه با عنوان روی ملی ثبت احوال نامگذاری شده است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار