دوره آموزشی نحوه ی تشویق و دعوت فرزندان به نماز در اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۴۲۰۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در راستای اجرایی نمودن آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و به منظور ارتقای دانش و بینش کارکنان در مورد نماز، فلسفه و راز و رمز آن این دوره آموزشی با حضور حجت الاسلام نقی یار محمدی امام جماعت اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان زنجان برگزار شد.

حجت الاسلام نقی یار محمدی در این دوره آموزشی با بیان اینکه نماز یکی از فریضه‌های مهم و اصلی اسلام است که به عنوان دومین رکن اسلام قرار گرفته است و پلی ارتباطی بین خدا و بنده‌اش است، تصریح کرد: برجسته ترین اثر نماز، رسیدن به آرامش روحی و روانی است. زیرا نماز موجب زنده شدن یاد خدا در دل هاست و یاد خدا ریشه تمام خوبی ها و زیبایی هاست.

وی با اشاره به اهمیت نماز جماعت و حضور در مساجد برای اقامه نماز جماعت، اظهار کرد: حضور در نماز جماعت،خاص یک منطقه نیست.انسان در هر جا که باشد،خوب است به فکر نماز جماعت و حضور در آن و تشویق دیگران باشد.با همه پاداشها و آثاری که برای نماز جماعت وجود دارد،برخی ازاین فیض بزرگ محرومند و با تاسف،شاهدیم که بسیاری، به آن بی اعتنا و کم رغبت اند و حتی در همسایگی مسجد به سر می برند،ولی در جماعت مسلمین حاضر نمی شوند و مسجدها،گاهی به صورت ناراحت کننده و دردآوری خلوت است.علت شرکت نکردن افراد در نمازهای جماعت،گوناگون است.

یار محمدی با بیان اینکه خانواده ها باید برای فرزندان برنامه ریزی کنند و امیدوار به رسانمه ها و مدارس نباشند تأکید کرد: بذر هویت دینی و معنوی انسان در بستر کودکی کاشته می‌شود و با گذشت زمان و رشد سنی کودک، شاخ و برگ و میوه و ثمر می‌دهد و ریشه‌هایش نیز استوارتر می‌گردد. ازاین‌رو، برای ترویج نماز باید سنین کودکی و نوجوانی فرزندانمان را دریابیم و به آن‌ها نماز را آموزش دهیم.باید توجه داشت که مسئولیت خانواده در قبال نمازخوان شدن فرزندان، برنامه‌ریزی و اجرایی کردن آن به‌عنوان یک امر ضروری دینی است.

وی با اشاره به اینکه آموزش نظم به فرزندان در دینداری تأثیر بسزایی دارد گفت: در حال حاضر رفاه و آسایش در جامعه افزایش پیدا کرده و کسی که در رفاه باشد دنبال کارهای سخت نخواهد رفت از این لحاظ باید به فرزندان خود زندگی در شرایط سخت را آموزش داده و با قرار دادن مسئولیت بر عهده آنها، احساس مسئولیت را به آنان آموزش دهیم.

ارسال نظرات