نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها:
حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در کانال تلگرامی خود از رسانه ها خواست اقدامات مثبت در دانشگاه ها را هم ببینند و منعکس کنند.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۴۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها در کانال تلگرامی خود با اشاره به برگزاری مراسمات و اقدامات خوب و مثبت در دانشگاه ها از رسانه ها خواست که این اتفاقات را پوشش دهند، متن کامل یادداشت تلگرامی حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در ادامه می آید:
 
 اگر در مورد انعکاس تصویر دانشگاه در اخبار رسانه ها ، چه رسانه های داخلی چه رسانه های بیگانه، بررسی و تحقیقی انجام شود، مشخص می شود که انعکاس اخبار از دانشگاه، تصویری ساخته است که اگر نگوییم واقعی نیست، لااقل بخش کوچکی از واقعیت است.

تعریف خاص از ارزش های خبری و ضریب دادن به مسائل به نحوی است که بیشتر اخباری که از دانشگاه منعکس می شود، یا به برنامه های سیاسی برخی تشکل ها و سخنرانان خاص می پردازد، یا تجمعات بعضا غیرقانونی را منعکس می کند و یا آینه برخی مشکلات صنفی است. و اگر سوژه ای مانند تجمع 40-50 نفر به حالت معترضانه پیدا کنند همه رسانه ها متفق القول آن را انعکاس خواهند داد. به عبارت دیگر تمام ظرفیت رسانه ها برای پوشش اندک نقاط تیره و تار در دانشگاه ها هماهنگ می شوند و گاهی اساسا رسانه های بیگانه اخبار رسانه های داخلی خودمان را در مورد دانشگاه مستمسک قرار می دهند.

اما برخی اتفاقات بزرگ ، ماندگار و مهم با بی مهری و کم توجهی رسانه ها بایکوت می شود.برخی نمونه های آن مانند  نمونه اخیر این موضوع،  گردهمایی دانشجویان مهدی یاور در مسجد مقدس جمکران به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الامر(عج) بود. بیش از 3 هزار دانشجوی مومن و معتقد، بدون تبلیغات وسیع تنها با یک فراخوان در مسجد مقدس جمکران گرد هم آمده و ضمن دعا برای فرج، با آن حضرت عهدی بسته اند و البته چند سالی است که این اتفاق خوب تکرار میشود ؛ اما خود شما قضاوت کنید که توجه رسانه ها به این اتفاق مبارک در شان آن بود یا ...

اگر یک صدم این جمعیت، یعنی 30 نفر یک کار سیاسی انجام می دادند، مثلا تجمعی له یا علیه یک سخنران در دانشگاهی داشتند، تریبونی برگزار و یا مجوزی لغو میشد، رسانه ها نه تنها به صورت پرحجم به انعکاس این واقعه می پرداختند، بلکه تلاش می کردند به بررسی ابعاد و دلایل وجودی و زوایای پنهان آن نیز بپردازند.

از رسانه ها انتظار میرود تصویر وارونه ای از دانشگاه منعکس نکنند و با پوشش گسترده تمام اتفاقات تلاش کنند تا روایتی واقعی و ماندگار را ثبت نمایند.
ارسال نظرات