خبرهای داغ:
دادستان طبس:

اجرای امر به معروف و نهی از منکر به توسعه و رشد کشور می انجامد/ اشتغال جوانان بزرگترین معروف هاست

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس با بیان اینکه باید به فریضه مهم الهی امر به معروف و نهی از منکر، از منظر توسعه مفهومی نگاه کرده شود، گفت: هر اقدامی که برای رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال جوانان، رفع کم آبی یا بی آبی و ... موثر خواهد بود، در اجرای امر به معروف است.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۳۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ،حجت الاسلام امیر زارع حسینی یکشنبه شب در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج طبس افزود: باید به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه ها توجه شود.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی منطقه گفت: طبس که وسعت زیاد و ذخایر عظیم معدنی دارد، هر اقدام موثری برای اشتغال جوانان می تواند از بزرگترین معروف ها باشد.

این مقام قضایی با بیان این که در ایران قانون بسیار پیشرفته و مترقی زیادی داریم، افزود: در اصل هشتم قانون اساسی آمده است که در جمهوری‏ اسلامی‏ دعوت‏ به‏ کار خیر و امر به‏ معروف‏ و نهی‏ از منکر وظیفه‏ ای‏ همگانی‏ و متقابل‏ بر عهده‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ یکدیگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏ است.

وی با بان اینکه شرایط، حدود و کیفیت‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند ادامه داد: به نظر می رسد به این اصل از قانون اساسی در کشور جفا شده و در حد انتظار اقدامی صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: آخرین اقدام صورت گرفته در این خصوص تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بود، حداقل کاری است که انجام شد اما از این قانون نیز حمایت کافی نشد.

همچنین فرمانده سپاه ناحیه طبس در این گردهمایی گفت: همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج به منظور حفظ و انسجام و همدلی و وحدت و تعامل با یکدیگر است.

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی، افزود: با توجه به سیره پیامبر(ص) اسلام و اهمیت به آن و تبدیل مسجد به پایگاه مهم تصمیم گیری و شور و مشورت مسلمانان در صدر اسلام، امروز هم در جهت رشد و تعالی جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی مساجد را باید رونق بخشید چرا که سرمنش قیام امام خمینی(ره) از مسجد کلید خورد.

وی همچنین از شرکت کنندگان در این گردهمایی برای همکاری در برگزاری حلقه های صالحین بسیج قدردانی کرد.

وی گفت: امروز به لطف خدا و محور روحانیت و مسجد حلقه های شجره طیبه صالحین در مساجد رونق بسیار خوبی گرفته است که بتوانیم با همت هیات امنای مساجد و ائمه جماعات در تربیت، بصیرت و معرفت جوانان گام موثری را برداریم.

خبرنگار:سجاد نجفی 

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها