خبرهای داغ:
با تلاش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته شد:
عضو مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در معرفی دستاوردهای نوین این دانشگاه گفت: خودروی برقی کوآدرو طرح جدیدی از خودروهای الکتریکی است که طراحی و ساخت این وسیله برقی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۰۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

 

به خبرگزاری بسیج در قزوین، میثم ادیبی در خصوص مزایای خودروی کوآدرو گفت: پس از ساخت موتورهای الکتریکی به ساخت خودروهای برقی روی آوردیم. با توجه به اینکه اغلب شهرهای ایران به خصوص کلانشهرها با معضلات آلودگی هوا رو به رو هستند، نیاز است تا ایران با حمایت دولت و سرمایه گذاران به ساخت خودروی برقی مجهز شود.

ادیبی در ادامه تصریح کرد: اکثر کشورهای جهان اول و توسعه یافته به تولید انبوه خودروهای سبز گرایش یافته اند؛ زیرا انرژی مصرفی این قبیل خودروها از انرژی های نو تامین می شود و با توجه به اینکه میزان آلودگی شان صفر است بهترین جایگزین خودروهای موجود در بازار خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای نخستین بار در کشور 5 نمونه از این خودروی برقی را تولید کرد، گفت: این خودروی تمام برقی به وسیله برق خانگی شارژ می شود و با هر بار شارژ حدودا 100 کیلومتر پیمایش دارد و در شیب های تند نیز مشکلی ندارد.

این عضو مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: برای کاهش آلودگی هوا در شهرها نیاز است تا از این طرح حمایت به عمل آید تا در تولید انبوه خودروی برقی به موفقیت دست یابیم. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در رشد این طرح پیش قدم است، اما نیازمند حمایت هایی از سوی دولت و سرمایه گذاران هستیم تا در تولید خودروی سبز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

ادیبی تصریح کرد: حجم این خودرو نسبت به خودروهای معمولی نصف بوده و هیچ گونه آلودگی زیست محیطی را ایجاد نمی کند؛ امید است در آینده ای نزدیک شاهد ورود خودروی برقی کوآدرو به بازار خودروهای کشور باشیم تا سهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها