سردار رضا محمدسلیمانی در آئین تجلیل از پژوهشگران سپاه چهارمحال و بختیاری بر استفاده از افراد مجهز به دو بال ایمان و علم در امر پژوهش تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۰۶
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته پژوهش، اولین جشنواره تجلیل از برگزیدگان، محققان و پژوهشگران سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) استان چهارمحال و بختیاری در تالار یاس مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: ان شاء الله بتوانیم در پرتو راهنمایی های انسان کامل حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) که جهت تکمیل مکارم اخلاق برانگیخته شده اند روز به روز در مسیر کمال گام برداریم.

سردار رضا محمدسلیمانی، افزود: در خصوص کار تحقیقاتی باید به این نکته توجه کنیم که متناسب با نیاز سازمان کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهیم. باید در حوزه های مختلف نیازها شناسایی گردد و متناسب با آن کارهای تحقیقاتی صورت پذیرد.

وی، ادامه داد: امروز دشمن در اتاق های فکر خود اوضاع کشور ها را بررسی و حتی رویدادهای آینده آن کشورها از جمله برندگان انتخابات های آتی آنها را پیش بینی می کند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه های مختلف کشور ضروری است.

سردار محمدسلیمانی گفت: در عرصه اجتماعی و آسیب های آن نباید باری به هر جهت عمل کرد، باید کار فکری کنیم. در عرصه اقتصادی هم باید کار فکری کنیم؛ بعنوان مثال چرا سبک زندگی ما ، رفتار ما، گفتار ما عوض شده است؟ ؛ چون طرفهای مقابل در اتاق فکر خود کار کرده اند.

وی، به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ارکان نظام اشاره کرد و گفت: به فرموده حضرت آقا مجبور هستیم از همه عناوین غربی ها استفاده کنیم؛ لذا ایشان به جای واژه اتاق فکر، هیئت های اندیشه ورز را مطرح نمودند.

وی با اشاره به نقش سپاه و معاونت دانش و پژوهش در تولید علم افزود: سپاه باید در این زمینه فعال باشد که در کانون های اندیشه ورزی کارهای عالمانه و عاقلانه انجام دهد تا بتوانیم مسیر درست را تشخیص دهیم و سریع تر به هدف برسیم.

این مقام ارشد نظامی، گفت: در بحث پژوهشی باید از کسانی که دارای دو بال ایمان و علم هستند استفاده شود و همه کارهایی که در عرصه تحقیقات می خواهیم انجام دهیم باید در پایین ترین سطوح ساری و جاری گردد.

سردار محمدسلیمانی، در ادامه به بحث تجربه نگاری اشاره و گفت:‌هشت سال جنگ یک تجربه مهم و بزرگ بود. شرایط مختلف جنگ یک تجربه بود. ساعت به ساعت اتفاقات انقلاب و بعداز آن تجربه های پر ارزشی بود که به راحتی هم بدست نیامد.

وی، افزود: خیلی از افراد را از دست دادیم، سرمایه های زیادی هزینه شد؛ اما این تجربه ها بدست آمد؛ اما نتوانسته ایم به خوبی این تجربیات را ثبت کنیم. در زمینه تجربه نگاری هم باید همت کنیم،‌تا آیندگان از این تجربیات استفاده کنند و بهره بگیرند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، بکارگیری تجربیات قبلی را عامل مهمی در کاهش هزینه ها دانست و گفت: اگر تجارب بکار گرفته شود هزینه ها کاهش می یابد و کارها بهتر انجام می گیرد و نتیجه زودتر حاصل می شود.

ارسال نظرات