بوشهر-محمد زبیری دانشجوی رشته دندانپزشکی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و از اهالی شهر بردستان دغدغه ها و نگرانی های خود در حوزه نظام سلامت در استان بوشهر را با مطاف24 در میان گذاشته است.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۳۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر،مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ما معتقدیم انقلاب اسلامی در همه ی ابعاد در ایران باعث پیشرفت چشمگیری شده است که این پیشرفت را می توان در عرصه های مختلف اقتصادی،کشاورزی،عمرانی،دانشگاهی،درمانی،سیاسی و فرهنگی دید .

محمد زبیری تصریح کرد: آنچه در این میان قابل انتقاد و گاها اعتراض است فاصله گرفتن برخی از مسولین و مدیران از روحیه انقلابی و عدالت محوری است.

این دانشجوی رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به شرایط درمانی قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: تاریخ منطقه ما فراموش نکرده است که در رژیم گذشته مردم برای درمان خود می بایست مدت ها منتظر ورود کشتی های انگلیسی و هندی به بندر باشند و یا مراکز درمانی ما هنوز خاطرات حضور درمانگران هندی را در خود دارد ولی اکنون به برکت انقلاب اسلامی و نفس مسیحایی امام(ره)و فداکاری شهدایی همچون دانشجوی شهید دانشگاه علوم پزشکی تهران شهید خلیل فخرایی می بینیم.

زبیری با برشمردن برکات درمانی پس از انقلاب ابراز کرد: ارتقا وضعیت بهداشتی مردم و کنترل بیماری های کشنده و همه گیری چون فلج اطفال و سرخچه و همچنین وجود خانه های بهداشت در همه شهرها و روستاها از برکات همین انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آنچه مایه انتقاد و دغدغه همه ماست نابرابری در عرصه ی توزیع امکانات درمانی در سطح کشور و استان است و هنوز مردم استان مجبورند برای درمان خود در خیلی از موارد راه دور و دراز شهر شیراز را پی بگیرند.

وی به عوامل تاثیرگذار در مهاجرت پزشکان به خارج از استان اشاره کرد و گفت: فراهم نبودن زیر ساخت های درمانی-تخصصی مانند بیمارستان در شهرستان دیّر و منطقه سبب شده است نخبگان تخصصی ما در عرصه پزشکی به شهرهای دیگر مهاجرت کنند که دیگر امید بازگشتی هم به آنها نیست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: با این همه منابع اقتصادی،گازی و نفتی این ظلم بزرگی است که فرزندان عرصه ی درمانی ما در شهرهای دیگر مجبور به طبابت و ارایه خدمات بهداشتی درمانی باشند و مردم منطقه ما می بایست زیر دست پزشکان و متخصصین تازه کار و کم تجربه مورد درمان و تجربه اندورزی واقع شوند.

دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این واقعیتی است ک می بایست بر سر زبان آورد که پزشکان طرحی به تنهایی قادر و جوابگوی مردم در حوزه سلامت نیستند بلکه باید در کنار متخصصین با تجربه و مقیم شهرستان طبابت کنند.

زبیری عنوان کرد: بیمارستانی که در شهرستان دیر در حال ساخت است و احتمالا امسال بخواهد افتتاح شود قطعا نعمتی است که اگر از آن نتوان درست استفاده کرد به معضلی بزرگ تبدیل خواهد شد.

وی افزود: زیر بنای مساحتی کم این بیمارستان سوال برانگیز است. قطعا مسولین خصوصا مسولین شهرستان می بایست برای توسعه آن در سال های آتی،امروز برنامه ریزی و مطالبه گیری کنند.

دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: کمبود متخصص در نزدیکترین بیمارستان محل زندگی ما یعنی بیمارستان کنگان تجربه ی تلخ و همیشگی این بیمارستان با عمر بیست ساله است و این نگرانی را در مورد بیمارستان تازه تاسیس دیر صد چندان می کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: شاید با فراهم کردن بعضی زیرساخت ها بتوان حضور متخصصین خصوصا متخصصین بومی را به استان جلب کرد که البته روحیه انقلابی و جهادی مسولین و نمایندگان استان را می طلبد.

وی افزود: نقش بهداشت و درمان در تهدید نسل و ادامه این روند با توجه به تذکرات مکرر رهبری حتی در استان نگران کننده است.

انتهای خبر./
ارسال نظرات