نمایندگان استان کرمانشاه وقایع اخیر رخ داده در دانشگاه رازی کرمانشاه را محکوم و تاکید کردند این موضوع را پیگیری خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۱۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

به گزارش بسیج نیوز ؛شهاب نادری در خصوص وقایع اخیر دانشگاه رازی کرمانشاه، با اشاره به اینکه فیلم و صدای این وقایع را دیده است، اظهار داشت: استان ما جای این طور افرادی معلوم الحالی نیست که بیایند مراسماتی برگزار کنند و در آن به مقدسات، دین، پیامبران، حجاب و به همه چیز توهین کنند. اگر می توانند مشکلات بیکاری استان و اقتصادی جوانان ما را حل کنند، اگر راست می گویند بروند در شهرهای خودشان این کارها را انجام دهند.

 
نماینده مردم پاوه و اورامانات گفت: آن مدیران و مسئولانی که در دانشگاه رازی کرمانشاه بی تدبیر هستند، به جای اینکه بیایند مشکلات دانشگاه را حل کنند، از افرادی که  معلوم نیست با چه هدفی اینکار را کردند و بویی از حقوق انسانی نبرده اند دعوت کرده و می خواهند در میان جوانان ما کاری انجام دهند که جامعه ما را به انحطاط بکشانند.
 
وی تاکید کرد: من با این ها مخالف هستم و نظرات امام جمعه محترم کرمانشاه برای همه ما فصل الخطاب است و از فرمایشات ایشان هم حمایت خواهیم کرد.
 
نادری افزود: از مسئولین دانشگاه انتظار نمی رفت که دانشگاه رازی اینگونه رها شده باشد و تریبونهای آن تحویل افرادی داده شود که تفکر آن ها بر علیه دین، نظام و رهبری باشند.
 
نادری در ادامه خاطر نشان کرد: این گروهی که آمده اند اصلا مشخص نیست از کجا خط گرفته اند و این مشکلات را ایجاد کردند، با این حرف زدن هایشان، با این شعر خواندشان توهین به همه مقدسات و توهین به مردم استان کرمانشاه کرده اند.
 
وی با بیان اینکه این موضوع را حتما پیگیری خواهم کرد، گفت:  قطعا تا تحقق مطالبات امام جمعه محترم و دلسوزان استان کرمانشاه و نیروهایی که دلشان به خاطر نظام و رهبری می سوزد، من و نمایندگان دنبال این قضیه خواهیم بود.
 
تلاش برای ایجاد تفرقه های مذهبی و اهانت به ادیان در هفته وحدت مشکوک است
 
سیدقاسم جاسمی نیز با اشاره به وقایع اتفاق افتاده در دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: توهین به مقدسات و ارزشهای اسلامی از جانب هرکسی باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید با آن برخورد شود.
 
نماینده مردم کرمانشاه افزود: برنامه هایی که به این صورت اجرا می شود با اهداف سیاسی و برای دوقطبی کردن جامعه می باشد.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: هفته وحدت فرصتی است تا اتحاد و همبستگی ملت تقویت شود نه اینکه با توهین به مقدسات دودستگی و نفاق در بین مردم ایجاد گردد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه مرکز تولید فرهنگ است، ادامه داد: برنامه هایی که برای اجرا در دانشگاه برنامه ریزی می شوند باید بر اساس قانون و منطبق با آموزه های دین مبین اسلام باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اهانت و توهین به مقدسات در قالب یک برنامه طنز در دانشگاه دولتی استان باعث نگرانی و ناراحتی مردم شده و احساسات مردم را جریحه دار کرده است.
 
جاسمی ادامه داد: این اتفاق باید از طریق مراجع ذیربط بصورت قانونی پیگیری شده و با مسببان آن برخورد قانونی صورت گیرد.
 
احضار وزیر علوم به مجلس

 حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا اظهار داشت: حرکت ساختار شکنانه ای که چند روز پیش در دانشگاه رازی کرمانشاه رخ داد و به ارزش های دینی، مذهبی و ملی در واقع توهین شد را محکوم می کنیم.
 
نماینده مردم سنقروکلیایی بیان داشت: مسئولین مربوطه در واقع نباید اجازه چنین نشست هایی که در آن به ارزش ها توهین می شود را بدهند باید توجه داشت هر ملت و مملکتی اعتقادات و ارزش هایی دارد.
 
وی در ادامه تاکید داشت: وقتی عده ای قصد داشته باشند در فضای دانشگاه ارزش های ملت را لگد مال کنند و در واقع بخواهند از خط قرمز های نظام عبور کنند واکنش دانشجویان عزیز و مؤمن را در پی خواهد داشت و این امر منجر به  ملتهب شدن فضای دانشگاه خواهد شد.
 
حجت الاسلام حسینی کیا ابراز داشت: لذا انتظار اولیه این است که خود مسئولین دانشگاه اجازه چنین نشست های ساختار شکنانه ای را ندهند ثانیا چنین اتفاقی که در حال حاضر رخ داده است باید بصورت قاطعانه با مسببان این قضیه برخورد شود.
 
وی تصریح کرد: ماهم با توجه به رسالت خود باید به وزیر مربوطه تذکر داده و ایشان را احضار کنیم و با جدیت پیگیر این نشست ساختارشکنانه خواهیم بود.
 
نماینده مردم سنقروکلیایی در پایان افزود: مسئولین مربوطه با افراد خاطی با قاطعیت برخورد و از ملت شریف ایران به ویژه استان شهید پرور استان کرمانشاه به خاطر این اقدام هتاکانه ای که در دانشگاه که مهد علم و ایمان است، رسما عذر خواهی کنند.

همچنین در پی این حوادث بسیج دانشجویی دانشگاه رازی بیانیه ای صادر کرد.برای مشاهده بیانیه کلیک کنید

انتهای پیام/
ارسال نظرات