عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس:
برای توسعه کشت فرا سرزمینی باید در راستای توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا نیز اقدامات اساسی تدارک دیده شود.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۰۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت: یارانه حمل ونقلی کارآمد برای انتقال محصولات در کشت های فراسرزمینی محقق شود.

علی وقف چی با اشاره به وضعیت کشت های فراسرزمینی در صنعت کشاورزی،افزود: یکی از خاصیت های کشت فرا سرزمینی صرفه جویی در منابع طبیعی است،بنابراین کشت فراسرزمینی می تواند از منظر اقتصادی برای ما بسیار مثمر ثمر باشد؛اما برای توسعه کشت فرا سرزمینی باید در راستای توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا نیز اقدامات اساسی تدارک دیده شود.

وی با بیان اینکه کشورهای آسیای میانه با توجه به وضعیت منابع و اراضی کشاورزی،مقصد مناسبی برای کشت های فرا سرزمینی به شمارمی آیند، تصریح کرد: دولت اگر برای هزینه انتقال محصولات کشاورزی در کشت های فراسرزمینی تمهیدات کارآمدی اتخاذکند؛بدیهی است که محصول در شرایط بهینه جابجایی قرار میگیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کشت فراسرزمینی فرصتی برای افزایش تولیدات کشاورزی در اراضی کشورهای خارجی به شمارآید،یادآورشد: بسیاری از کشورها از جمله چین نیز در راستای تولید در کشت های فراسرزمینی واردعمل شده و توانسته اند در این راستا نیز تولیدات بهینه ای را رقم بزند.

ارسال نظرات