خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم مطرح کرد
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم گفت: اکنون مشکل اصلی ناشران، مواد اولیه چاپ کتاب و همچنین توزیع کتاب است که هنوز گریبانگیر آن هستیم و به حمایت دولت در این بخش نیاز داریم.
کد خبر: ۸۷۹۳۹۶۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
مشکل جدی ناشران در مواد اولیه چاپ و توزیع کتاب
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمید خرمی با اشاره به طرح‌های فصلی کتاب اظهار کرد: طرح عیدانه کتاب به منظور حمایت از کتابفروشان برگزار شد که در قالب آن یارانه کتاب به مخاطب ارائه می‌شود و این طرح مورد استقبال قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال طرح عیدانه، طرح‌های تابستانه و پاییزه کتاب در دستور کار قرار گرفت تا کتابفروشی‌ها فروش خود را افزایش دهند و رونقی در کسب و کار کتابفروشی‌ها به وجود آید و مخاطبان نیز از تخفیف لازم بهره‌مند شوند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با بیان اینکه طرح پاییزه از 24 آبان تا 24 آذر امسال اجرا شد که استقبال خوبی از آن صورت گرفت، گفت: در فروش کتاب در طرح تابستانه و پاییزه مقام پنجم را کسب کردیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ کتاب در سبد خانوار در رده‌های آخر است، افراد در مرحله نخست غذا و پوشاک را در دستور کار دارند و سپس به سراغ کتاب می‌روند و کتاب خریداری می‌کنند.

خرمی با بیان اینکه بیش از هزار و 200 ناشر و بیش از 200 کتابفروش در سطح استان فعال هستند، گفت: در طرح پاییزه حدود 90 کتابفروش شرکت کردند.

وی عنوان کرد: جلسات نقد کتاب جمعه‌ها در مجتمع ناشران برگزار می‌شود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم عنوان کرد: اکنون مشکل اصلی ناشران مواد اولیه چاپ و همچنین توزیع کتاب است، که هنوز گریبانگیر آن هستیم و به حمایت دولت نیازمندیم.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم قیمت تمام شده کتاب را کاهش دهیم، بدون تردید مخاطب بهتر می‌تواند به سمت کتاب جذب شود.
ارسال نظرات