رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

حمل توربین‌های خیلی بزرگ شرکت پتروشیمی از دی امسال

مردم از دی امسال شاهد حمل کانتینرهای حامل موتور توربین‌های خیلی بزرگ شرکت پتروشیمی می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۹۳۹۴۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: مدیران شرکت پتروشیمی و مسئولان استان، در سه ماه آینده بیش از پیش تلاش می‌کنند تا عملیات اجرایی این صنعت سرعت بگیرد.

مهندس ناصر فغفوری افزود: مردم از دی امسال شاهد حمل کانتینرهای حامل موتور توربین‌های خیلی بزرگ شرکت پتروشیمی می‌شوند.

وی اظهار داشت: باید با خودمان رو راست باشیم که (روند ساخت) پتروشیمی اعتماد به سرمایه‌گذاری را مقداری در سطح استان متزلزل کرد. بر همین حساب این بار تلاش می‌شود تا تمام مراحل را پس از محقق شدن، اطلاع‌رسانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پتروشیمی، کمیته اعتباری بانک ملی طرح را بررسی و هیئت مدیره این بانک تایید می‌کند، چرا که مصوبات صندوق توسعه ملی یک ساله است و اگر سال مالی رد شد باید بار دیگر تصویب شود.

فغفوری ادامه داد: کل سرمایه ارزی مورد نیاز این شرکت 396 میلیون یورو بود که 285 میلیون یوروی آن از طریق وام ارزی تامین شد و کل اعتبار مورد نیاز پروژه هم نزدیک 20 هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: توربین های برق شرکت پتروشیمی تا پایان دی سال جاری را موجب اعتماد سازی در میان شهروندان انتقال می یابد.

وی اضافه کرد: در همین ماه عملیات لوله‌گذاری از خط اصلی گاز به محل شرکت انجام و پیمانکار آن به زودی انتخاب می2شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تیر گذاری خطوط برق این شرکت دی امسال انجام می‌شود تا زمینه برای بهره‌گیری بخش‌های صنعتی برق 50 مگاوات پیش‌بینی شده فراهم شود.

وی ابراز کرد: 25 مگاوات این میزان برق مورد نیاز تامین شده و 25 مگاوات دیگر در مرحله تامین است.

فغفوری افزود: مشکل معارضان مسیر برق‌رسانی به این شرکت و بدهی‌های مختلف بانکی آن حل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه طی 2 سال آینده، شاهد تحولات بزرگی در شرکت پتروشیمی خواهیم بود، گفت: این شرکت پیش از این، مشکلات خاصی داشت و بخشی از انرژی مدیریت آن طی یک سال گذشته صرف رفع آنها شد.

وی به زمان بهره برداری از این شرکت اشاره کرد و یادآورشد: از زمان سفارش تا ساخت ماشین‌آلات این شرکت، سه سال به طول می‌انجامد.

فغفوری اظهار کرد: این شرکت به تنهایی حجم سرمایه‌گذاری 2 سال کل راهبرد توسعه صنعتی زنجان را می‌تواند تامین کند.

ارسال نظرات