6 هزار و 500 کارت شناسایی بین‌المللی برای معلولان استان زنجان صادر شده است.
کد خبر: ۸۷۹۳۹۳۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان در کمیسیون مناسب‌سازی استان زنجان گفت: توانمندی معلولان مهم‌ترین رویکرد بهزیستی است.

محمد محمدی قیداری با اشاره به شناسایی 19 هزار و 400 معلول در استان زنجان تصریح کرد: این افراد در گروه‌های مختلف معلولیت از جمله معلولیت‌های بینایی، جسمی حرکتی، صوت و گفتار، روانی و ذهنی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از حضور۵۳۳ معلول در مراکز شبانه‌روزی خبر داد و خاطر نشان کرد: ۹ مرکز شبانه‌روزی ویژه معلولان هم در سطح استان فعالیت می‌کند.

محمدی تصریح کرد: در استان زنجان ۴ هزار و ۶۱۴ نفر به دلیل معلولیت مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به صدور 6 هزار و 500 کارت شناسایی بین‌المللی برای مددجویان افزود: این کارت‌ها برای استفاده در کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان به فعالیت 4 مرکز خدمات ویزیت در منزل اشاره و اظهار کرد: 2 مرکز مراقبت در منزل نیز در حال فعالیت می‌کند.

محمدی از ارائه ۲ هزار ۵۱۷ کمک وسیله توانبخشی به مددجویان خبر داد و اظهار کرد: در زمینه توزیع وسایل کمک توانبخشی هیچ پشت نوبتی در استان وجود ندارد.

وی از ارائه خدمات به 2 هزار و 20 سالمند در استان زنجان خبر داد و گفت: باید پیش از فرا رسیدن سونامی سالمندی برای ارائه خدمات به این قشر تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه باید امور معلولان به خودشان واگذار شود، اظهار کرد: واگذاری امور توانبخشی به بخش خصوصی از جمله اهداف بهزیستی در سال‌های اخیر است.

محمدی با اشاره به لزوم مطالبه‌گری معلولان گفت: باید این افراد از حق خود به ویژه در بحث مناسب‌سازی دفاع کنند.

وی به ارائه خدمات در روستاها توسط بهزیستی اشاره و بیان کرد: در راستای اجرای طرح CBR تا پایان سال یک میلیارد تومان هزینه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به پرداخت تسهیلات بلاعوض اشتغال‌زایی به مددجویان، افزود: آموزش اشتغال و مهارت برای داشتن اشتغال پایدار از دیگر اهداف این سازمان است.

ارسال نظرات