معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بی‌اطلاعی جامعه مشکل اساسی و مهم در بحث پیشگیری از اعتیاد است که می‌طلبد آگاه‌سازی نسبت به مخاطرات و آسیب‌های این بلای خانمان سوز در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۹۳۹۲۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مریم چگینی ظهر روز 28 آذرماه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی کلانشهر اراک که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اعتیاد را یک مسئله چند عاملی دانست و گفت: اعتیاد یک مسئله تک عاملی نیست بلکه عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی، روانی و حتی بیولوژیکی در گسترش آن دخالت دارند.

وی افزود: متاسفانه اطلاع رسانی در دانشگاه‌ها در زمینه اعتیاد بسیار پایین است چراکه اگر دانشجویان اطلاعاتی در این راستا داشته باشند قطعا به دام اعتیاد نخواهد افتاد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: با توجه به تنوع مواد اعتیادآور متاسفانه میزان آگاهی جوانان ما کم است. جوانان ما مطلع نیستند و می طلبد که در ایم زمینه آنان را به روز کرد و همه اطلاعات لازم را به آنان ارائه کرد.

چگینی با بیان اینکه باید معضل اعتیاد و مبارزه با این پدیده شوم در اولویت و اهتمام مسئولین قرار بگیرد، گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت فرهنگی و اجرای طرح‌های ابتکاری و خلاقانه در این خصوص اقدام نمود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش موثری در زمینه آگاه‌سازی دانشجویان از مضرات مواد مخدر دارند، تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر وظیفه تمام مردم جامعه بوده و یک ارگان به تنهایی نمی‌تواند از عهده این امر بر آید، نیازمند همکاری جدی سازمان‌های فرهنگی هستیم.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: برنامه های فرزندپروری در دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهیم چراکه بیشتر مشکلات در دانشگاه ها مشکلی است که فرزندان با خانواده های خود دارند. با برگزاری این کلاس ها امیدواریم که این مشکلات را به حداقل برسد.

چگینی با بیان اینکه در دانشگاه ها در کاهش سرعت شیوع و گسترش اعتیاد گام‌های بلندی برداشته شده استف بیان کرد: هنوز اشکالات و نقص‌هایی در مسئله مقابله با مواد مخدر در دانشگاه ها وجود دارد که باید با حمایت دولت، توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و کمک مردم تلاش کنیم تا شأن ملت حفظ و اشکالات موجود در حوزه اعتیاد برطرف شود.

وی در پایان خارطنشان کرد:

اعتیاد یک ناهنجاری است که سایر موارد مانند طلاق، خشم، عدم اشتغال و افسردگی در بروز این بلای خانمان سوز تاثیر زیادی دارد، بر همین اساس شناسایی افراد در آستانه ابتلا به اختلات روانی و ارائه راهکارهای مفید و کاربردی برای این افراد تاثیر غیر قابل انکاری در این موضوع دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات