رئيس اتاق زنجان:

دفاع از حقوق سرمایه گذاران و تولیدکنندگان وظیفه ذاتی اتاقهای بازرگانی است

دفاع از حقوق سرمایه گذاران و تولیدکنندگان وظیفه ذاتی اتاقهای بازرگانی است، ولی نمایندگان اتاق در اجرای رسالت خود دردفاع از بخش خصوصی با چالشهای مواجه می شوند.
کد خبر: ۸۷۹۳۸۶۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئيس اتاق زنجان در هجدهمین نشست ضمن ابراز تاسف از شیوه برخورد برخی از دستگاههای اجرایی استان، گفت: دفاع از حقوق و رفع مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران از وظایف ذاتی اتاقهای بازرگانی است لذا اتاق بازرگانی بعنوان بزرگترین نهادبخش خصوصی علاوه بر مطالبه گری در خصوص حل مشکلات فعلی باید با برنامه ریزیهای دقیق نسبت به اعمال برخی از سیاست گذاری های اقتصادی اشتباه در آینده مقابله نماید اما متاسفانه گاها شاهدیم که نمایندگان اتاق در اجرای رسالت خود دردفاع از بخش خصوصی با چالشهای مواجه میشوند که باید با اتخاذ تصمیمات و تدابیر مناسب به این موارد واکنش جدی نشان داد.

جمیلی انتشار بیانیه و اطلاع رسانی دقیق موارد به ذینفعان، تقویت دبیرخانه مشترک بین اتاق بازرگانی ، اتاق اصناف و اتاق تعاون جهت پیگیری همزمان مباحث و موضوعات اقتصادی را از دیگر راهکارهای موثر در حل این مشکلات عنوان نمود.

وی اظهار داشت: موانع فراروی تحقق اقتصاد مقاومتی باید با رویکرد جمعی و تعامل همه‌جانبه رفع شود چرا که جهش صادراتی نیازمند اراده جمعی است و بدون همکاری بخش دولتی و خصوصی امکان پذیر نیست.

رئيس اتاق زنجان در بخش دیگر به بازتاب وسیع اقدامات اتاق زنجان در حوزه بین المللی اشاره نمود و افزود: اتاق زنجان با اجاره غرفه در سه نمایشگاه بین الملل آلمان ، کنیا و عمان و ارائه رایگان این غرفه ها به متقاضیان جهت معرفی فرصتها و توانمندیهای صادراتی استان فعالیتهای چشمگیری را در سطح گسترده ای آغاز نموده است که امیدواریم با حضور شرکتهای فعال در استان از این فرصتها به صورت بهینه استفاده گردد وی در ادامه تصریح نمود هیاتی متشکل از مدیران دولتی و بخش خصوصی هفته آخر بهمن ماه عازم روسیه خواهند شد که این زمان بهترین فرصت جهت ورود به بازار های این کشور خواهد بود.

گفتنی است، در ادامه این نشست بودجه پیش بینی سال ۹۶ نیز با رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال گذشته به تصویب رسید . انجام امور پژوهشی در شورای گفتگو با توجه به اعتبار تخصیصی و کمک به انجمنها از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود که مقرر گردید با ارئه پروپوزال و برنامه مشخص انجمنها از این اعتبارات جهت توسعه خود بهره مند گردند. تشکیل کمیته حمایت قضایی نیز آخرین موردی بود که در این نشست به بحث و تبادل نظر پیرامون آن پرداخته شد نوبت دهی طولانی به پرونده های حقوقی از جمله مشکلات تولیدکنندگان و تجار در رسیدگی به پرونده های حقوقی بود،از سوی دیگر تقویت جایگاه نقش داوری در رسیدگی به پرونده ها از دیگر خواسته های اعضای هیات نمایندگان اتاق بود.

همچنین در این جلسه مقرر شد ایجاد دفتر نمایندگی شورای مشترک ایران و ترکیه در زنجان پیگیری و مقدمات تشکیل آن در استان فراهم گردد.

ارسال نظرات