حسن عباسی:

برخی از مدیران حاضر نیستند از برج فیش های حقوقی خود پائین بیایند/سیستم بانکی کشور ربوی است/اقتصاد رو به زوال غرب نمی تواند گره گشای مشکلات کشور باشد

رئیس اندیشکده یقین گفت: در جمهوری اسلامی برخی از مدیران از علم و خدمات کالا شده دفاع می کنند و این یعنی فساد؛ در کشور مدیرانی داریم که حاضر نیستند از برج فیش های حقوقی خود پائین بیایند.
کد خبر: ۸۷۹۳۸۴۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر حسن عباسی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه اراک موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را به عنوان یک موضوع لاینحل دانست و گفت: در حوزه علم، فکر و معرفت هنوز پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی مبحث وحدت حوزه و دانشگاه هنوز به عنوان یک موضوع لاینحل باقی است و تکلیف ما با آن به درستی مشخص نیست.

وی افزود: متاسفانه جامعه ما تنها جامعه ای است که بر سر این دور راهی قرار گرفته است. تمام جوامع دیگر تکلیفشان با خودشان در این زمینه حداقل روشن است و پیگیر دو مسئله دو پارادایمی نیستند اما علت اینکه جامعه ما بر سر دور راهی است به دلیل شرایط انقلاب اسلامی و رویکرد آن به دین شاهدیم که این مسئله به درستی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین نشده است.

رئیس اندیشکدهٔ یقین تصریح کرد: قبل از شکل‌گیری دانشگاه مدرن در کشور، حوزه علمیه مکلف به رفع همه نیازهای جامعه بود اما امروزه برخلاف گذشته حوزه علمیه محصور در فقه، تفسیر و مباحث فلسفی است و از پاسخ به نیازهای روز عقب نشینی کرده است.

عباسی با اشاره به اینکه امروزه بخش عمده نیازهای روز جامعه را باید دانشگاه پاسخ دهد، گفت: علوم در حال تدریس در دانشگاه های کشور ثلیث است و این مسئله در تعارض ذاتی با دین ما است. مبنای علوم انسانی در غرب و اسلام و با هم در تضاد است این در حالیست که اساتید هم علوم غربی را در دانشگاه ها بدون تامل تدریس می کنند.

وی با اشاره به دیداری که رهبر انقلاب که در ماه رمضان با اساتید صورت دادند و در آن تاکید کردند که علوم انسانی غربی، غیر توحیدی و با مبنای مادی است، گفت: مقام معظم رهبری به صراحت در سخنان خود فرمودند «مبنای علوم انسانی غرب مبنای غیرالهی، مادی و غیرتوحیدی است» اما برخی مسئولان معتقد به این مسئله نیستند، اختلاف نظر موجود در سطح کلان کشور جدی و استراتژیکی است و همین مشکل را در سطح دانشگاه ها و حوزه ها نیز داریم.

رئیس اندیشکدهٔ یقین با تاکید بر اینکه تمام مبنای علوم اقتصادی کشور ما برگرفته از علوم غربی است، گفت: سیستم های بانکی، بورس و نظام مالی اقتصادی کشور توسط فارغ التحصیلان در علوم غرب مدیریت می شود. تمامی مراجع تقلید نیز به این مسئله که سیستم بانکی کشور ربوی است اذعان دارند. این اختلاف موجود بین مراجع تقلید و اساتید دانشگاه ها در حوزه اقتصاد باید پاسخ و حل شود.

وی افزود: علم اقتصادی که مدیران نظام مالی کشور در آن تحصیل کرده اند امروز در همان جوامع اروپا و آمریکا سقوط کرده است. متاسفانه همین مدیر ما اقتصاد سقوط کرده غرب را مطالعه کرده و بانک ربوی را مدیریت می کند که هر روز در آن شاهد اختلاس هستیم؛ آن وقت می گویند این بِرود دیگری بیاید سیستم درست می شود؛ خیر، ذات این سیستم ربوی است.

عباسی با تاکید بر اینکه همین اختلاف نظرات در سطح خُرد نیز زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است؛ گفت: کف جامعه با سیستم بانکی سر و کار دارند. دنیا و آخرت مردم به این مسئله گره خورده است. مطلق منشا علوم انسانی غرب تثلیث است و بر خلاف نظر برخی مسئولین، یهودی و مسیحی دارد.

وی افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری نسبت به اینکه مبنای علوم انسانی غرب غیرالهی، مادی و غیرتوحیدی است و بر آن تاکید دارند، اما در وزارت علوم شورای تخصصی در وزارت علوم کجاست؟ باور کنید دانشگاه بدون امکانات رفاهی باز هم دانشجو است.

رئیس اندیشکدهٔ یقین تصریح کرد: نظام اقتصادی غرب در حال فروپاشی است و عده ای تصور می کنند می تواند این اقتصاد می تواند مشکلات ما را حل کند، در حالیکه همین اقتصاد امروز ۶۰ تریلیون دلار بدهی دارد و نمی تواند مشکل گشای ما باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه در اندیشه حکمت به دنبال تدریس آیت مداری به ویژه در بین کودکان هستیم، گفت: بایستی پدیده های هستی را با آیت ها مورد مطالعه قرار داد. از این رو امروز در تعدادی از مدارس کشور جریان آیت مداری را برای کودکان تدریس و تسهیل می کنند همچنین تا شش سال آینده نسل جدید از اندیشمندان را خواهیم داشت که قدرت تفکیک علوم توحیدی از غیر توحیدی را خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درخصوص فسادها و اختلاس هایی که امروز جامعه با آن مواجه است، گفت: یکی از کارکردهای دین بنا به سخن آیت الله جوادی آملی قسط است. تا زمانی که خواص جامعه اهل به قسط نباشند نمی توان انتظار داشت که عوام جامعه به قسط و عدالت برسند. در معرفت توحیدی نقطه مقابل قسط، ظلم قرار دارد تا زمانی که ظلم باشد دین وجود ندارد.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز آمد تا قسط را برقرار سازد؛ هر مدیری که در جمهوری اسلامی ایران دنبال تحقق قسط نباشد آن مجموعه را غصب کرده است. بدانید هرجایی کار خوبی صورت گرفته کار اسلام است ولی اختلاس ها و امثال بابک زنجانی ها نتیجه لیبرالیسم است.

عباسی ادامه داد: اسلام هرگز به ربا، اختلاس و اغتشاش توصیه نکرده است. اگر فساد در سیستم بانکی وجود دارد گردن مدیری است که در مقابل سخن آیت الله جوادی آملی می گوید«مراجع تقلید تحت تاثیر القاء عوام قرار دارند». متاسفانه مدیران جمهوری اسلامی ایران بحران معرفت دارند. اندیشه غربی را که یاد گرفته اند پیاده می کنند.

وی افزود: در نظام سرمایه داری غرب همه چیز کالاست و زمانی که در جامعه خود نیز به این نگاه رسیدیم به مشکل خواهیم رسید. اینکه درخصوص دریافتی پزشکان از سوی مسئولین نظراتی را می شنویم باید گفت که رفع درد مردم جامعه نعمت است و نباید روی آن قیمت گذاشت اگر اینگونه باشد امنیت در وهله اول اهمیت قرار دارد پس باید برای کسانی که در مسیر تامین امنیت کشور تلاش می کنند پرداختی های آنچنانی داشته باشیم.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: اگر عالم و دانشمند، معلم، پزشک، قاضی و ... خدمات خود را کالا بگیرند بدون شک جامعه فاسد می شود. در جمهوری اسلامی برخی از مدیران از علم کالا شده و خدمات کالا شده دفاع می کنند و این یعنی فساد. در کشور مدیرانی داریم که حاضر نیستند از برج فیش های حقوقی خود پائین بیایند.

عباسی با تاکید بر ساده زیستی مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: زندگی رهبری و اعضای خانواده ایشان الگویی است برای اینکه نشان دهد مدیران جمهوری اسلامی مانند مقام معظم رهبری ساده زیستی ندارند. این بی عدالتی است که فرزند یکی از مقامات جمهوری اسلامی در انگلیس و آمریکا درس بخواند، زندگی کند یا کار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار