بوشهرـ به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت جشن باشکوهی با همکاری حوزه مقاومت بسیج کربلا، سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه اهل سنت استان بوشهر و دهیاری جزیره شیف در جزیره شیف با حضور عامه مردم شیعه و اهل سنت برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۷۷۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از شهرستان بوشهر، حجت‌الاسلام سروستانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر در مراسم جشن وحدت در جزیره شیف، بابیان اینکه دیدن شادی شیعه و سنی در کنار همدیگر توفیق الهی است، گفت:پیامبر اسلام یکی از شخصیت‌ها و مخلوقاتی بودند که در طول عمر 63 سال در دو مقطع قبل و بعد از بعثت الگویی کامل برای جهانیان بخصوص مسلمانان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: موضوعی که نشست‌های بسیاری برای رسیدن به آن انجام می‌شود وحدت بین شیعه و سنی است، وحدتی که بزرگان زیادی برای رسیدن به آن تلاش کردند و امروز نیز مقام معظم رهبری ادامه‌دهنده این مسیر هستند.

سروستانی افزود: توحید، نبوت، قرآن و واجباتی مانند نماز که برای همه فرقه‌های اسلامی مشترکاتی هستند که می‌توان آن‌ها را محور قرارداد و بهانه‌ای برای وحدت بین مسلمانان شیعه  سنی باشد.

وی بیان کرد: اختلافاتی وجود داد، اما در مبانی هیچ مشکلی وجود ندارد که رهبری در بیانات خود فرمودند دشمن به دنبال نفوذ است؛ باید سعی کنیم دشمنان بین شیعه و سنی رسوخ نکنند و مقطع کنونی از بین نرود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی عنوان کرد: مقطع کنونی بسیار حساس است و ما باید به موضوعات دشمن‌شناسی و بصیرت افزایی توجه ویژه و خاص داشته باشیم و در زیر سایه اسلام برای رسیدن به وحدت تلاش کنیم.

سروستانی تصریح کرد: امروز دشمنان سعی دارند وحدت شیعه و سنی را از بین ببرند و جریان‌های انحرافی را شکل دهند اما ما باید با مراجعه به قرآن کریم همه نقشه‌های آن‌ها را خنثی کنیم و در مسیر اصلی اسلام گام برداریم ..

وی ابراز کرد: برخی از سران کشورهای اسلامی با بی بصیرتی در زمین دشمن بازی می‌کنند و برای رسیدن قدرت دست به هر اقدامی می‌زنند که این کار چیزی جزء اسلام هراسی نیست و ما باید در مقابل با تهدیدات هوشیار باشیم.

دشمن وقتی وارد می‌شود شیعه و سنی نمی‌شناسد

مدیرکل تبلیغات اسلامی اذعان کرد: آقایانی که از اقدامات تکفیری حمایت می‌کنید، کجا سفارش شده است که زنان و مردان مسلمان را مورد هجمه قرار دهید، رهبری مانند سفینه النجاه هشدارهای راهبردی را مطرح می‌کنند که نقشه راه است.

سروستانی خاطرنشان کرد: دشمن وقتی وارد می‌شود شیعه و سنی نمی‌شناسد برای رسیدن به منافع خود هر اقدامی را انجام خواهند داد، بنابراین هوشیار و دشمن‌شناس باشیم و از هدیه پیامبر که اسلام است به‌خوبی دفاع کنیم.

وی یادآور شد: همان‌طور که رمز پیروزی در هشت سال دفاع مقدس مقاومت بود امروز نیز رمز پیروزی وحدت بین مسلمانان است و قطعاً پیروزی متعلق به مسلمانان است.

جزیره شیف قطب وحدت در استان بوشهر است

غلامرضا شهابی جانشین فرمانده سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر با تبریک به مناسبت هفته وحدت، گفت: مجلس باشکوهی است که انسان را به وجد درمی‌آورد که شیعه و سنی در جزیره شیف در مراسم وحدت در کنار یکدیگر شادی می‌کنند.

جانشین سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر اظهار کرد: در جزیره شیف با همکاری و هماهنگی برادران و خواهران اهل سنت و شیعه می‌توان این مکان را به‌عنوان قطب وحدت در استان بوشهر معرفی و به همه جای ایران و جهان این یکدلی و هم‌زبانی را صادر کرد.

شهابی افزود: در برخی از کشورهای منطقه اهل سنت و شیعیان اختلاف‌های فراوانی دارند اما در ایران اهل سنت و شیعه در کنار یکدیگر قرار دارند که این امر نشان‌دهنده این است که خوب توانسته اند از آیات الهی بهره‌برداری و عمل کنند.

وی بیان کرد: امروز برادران اهل سنت و شیعه در کنار هم به دفاع از حریم اهل‌بیت بپا می‌خیزند و می‌جنگند و از ناموس یکدیگر دفاع می‌کنند.

شهابی عنوان کرد: شیعه و سنی در کنار هم می‌مانند و با وحدت باعث می‌شوند تا دشمن نتواند هیچ اقدامی در منطقه انجام دهد و همیشه گوش به‌فرمان مقام معظم رهبری هستیم.

اقدامی که بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند محکوم می‌کنیم

شیخ بازدار امام‌جمعه اهل سنت شهرستان بوشهر بابیان اینکه این ایام متعلق به نبی اکرم(ص) است، گفت: مهم‌ترین چیزی که باید در نظر داشته باشیم وحدت بین شیعه و سنی است.

امام‌جمعه اهل سنت اظهار کرد: پیامبر اسلام مانند نوری هستند که برای تاریکی ما فرستاده‌شده است و هیچ‌وقت نور موجب جدایی نخواهد شد.

بازدار افزود: پیامبر ما نور و روشنایی است و هفته وحدت به این معنا است که زیر سایه و روشنایی نبی اکرم(ص) باهم متحد و باهم دیگر دوست باشیم  و رسالت وحدت را به همه جهان صادر و سفیران وحدت در جهان باشیم.

امام‌جمعه اهل سنت تصریح کرد: تاریکی ما را به سمت بدبختی و آتش جهنم نزدیک می‌کند، امروز خداوند همه ما را از تاریکی نجات داده است و به سمت روشنایی هدایت کرده است و چیزی که بخواهد بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند ما آن را محکوم می‌کنیم.

این مراسم با هنرمندی سعید نوذری مجری صدا و سیما و در ادامه از ترانه نور وحدت به خوانندگی ساسان نوذری رونمایی و جوایزی به‌قیدقرعه به شرکت‌کنندگان در این جشن اهداء شد./انتهای پیام

 

ارسال نظرات