با حضور شاعران برجسته کشور؛

شب شعر خلیل انقلاب در دیر برگزار شد

بوشهر-شب شعر خلیل انقلاب گرامیداشت چهارمین سالگرد زنده یاد استاد خلیل عمرانی با حضور شاعران کشوری و هم استانی در تالار فرهنگ بندر دیر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۷۲۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر، مهدی عبدی -شب شعر خلیل انقلاب گرامیداشت چهارمین سالگرد زنده یاد استاد خلیل عمرانی با حضور شاعران کشوری و هم استانی در تالار فرهنگ بندر دیر برگزار شد.

لزوم توجه به پرورش شاعران جوان در شهرستان دیّر

دبیر ستاد بزرگداشت شب شعر خلیل انقلاب و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر درآیین بزرگداشت چهارمین سالگرد زنده یاد خلیل عمرانی گفت: استاد عمرانی شاگردان زیادی در کشور و شهرستان دیر تربیت کرده است و امروز امثال عمرانی ها باید میزانی برای سنجش ما باشند.

غلامرضا ناطقی پور افزود: متأسفانه در حال حاضر دیر در دوران فقر آموزش شعر به نسل جوان قرار دارد و شاعران کنونی که به خودکفایی رسیده اند هنوز زکات علم خود را نپرداخته اند .

وی با ابراز گلایه از بی توجهی به وضعیت شعر در شهرستان دیر بیان داشت: شاعران کنونی با الگو قرار دادن مرحوم خلیل عمرانی در زمینه تربیت نسل جدید شاعران همت بگمارند.

ناطقی پور با بیان اینکه تنها بازخوانی ادبیات کلاسیک کافی نیست اضافه کرد: ما در شهرستان انجمن شعر داریم اما چرا تاکنون نتوانسته ایم خروجی و نتیجه کار را ببینیم.

وی گفت: یادمان وبزرگداشت شب شعر خلیل انقلاب بهانه ای برای نگاه ویژه به حوزه شعر در شهرستان دیر است.

خلیل عمرانی تجسم یک نیروی انقلابی اهل فکر و عاشورایی بود

افشین علاء ازشاعران برجسته کشوری نیز در این شب شعر گفت:در روزگاری که نگاه ها به آرمان های انقلاب رنگ باخته، پاسداشت مردانی خالص و بی ادعا همچون خلیل عمرانی راه و مسیر را روشن و افق های بیشتری را به سوی نسل جوان ما می گشاید.

وی در رابطه با شخصیت خلیل عمرانی اظهار داشت:روحیه ای که یک نیروی انقلابی اهل فکر و عاشورایی باید داشته باشد در وجون استاد عمرانی به وضوح دیده می شد.

علاء با بیان اینکه امثال استاد عمرانی در کشور ایران کم نیستند ادامه داد: قبل از اینکه دیگر نیروهای خدوم و خاموش و سر به زیر خود را از دست بدهیم باید به آنها توجه کنیم.

وی تصریح کرد: در سایه پاسداشت خلیل عمرانی ، تلنگری به خودمان بزنیم تا راه را فراموش نکنیم و به حوزه شعر توجه بیشتری داشته باشیم.

این شاعر کشوری بیان داشت: ما به همه هنرها نیاز داریم اما هیچ سرمایه و ثروتی به اندازه شعر و ادبیات فارسی مختص ما نیست.

وی افزود: ثروت اصلی ما نفت نیست بلکه وجود چهر ه های فاخر در حوزه هنر و ادبیات است اما این به معنای نفی دستاوردهای کشور در دیگر حوزه های سیاسی و اقتصادی نیست.

افشین علاء یاد آور شد:برای خدمت به نظام کشور و اهلبیت هیچ ابزاری چون شعر نزد ما وجود ندارد.

کار فرهنگی نیازمند اراده قوی است

دکتر اسماعیل امینی، شاعر و منتقد ادبی در این آیین گفت: شاعران بزرگی که در دامن فرهنگ انقلاب رشد کرده اند هر کدام به تنهایی به اندازه یک وزارتخانه برای انقلاب کار کرده اند و شاگردان زیادی تربیت نموده اند.

وی افزود: کار فرهنگ نیازی به این همه اداره، بودجه و وزیر و تشکیلات ندارد بلکه اراده قوی می خواهد.

امینی با بیان اینکه نهادینه کردن ارزش ها در جامعه با الگو سازی افراد شاخص ممکن است عنوان داشت: هویت ملی ما در شعر است و این موضوع را رهبر انقلاب بارها فرموده اند که شعر هنر اول کشور ماست.

انتهای خبر./
ارسال نظرات
آخرین اخبار