خبرهای داغ:

قرارگاه فرهنگی سایبری شهید مدافع حرم سعید علیزاده در دامغان افتتاح شد

طی مراسمی نخستین قرارگاه فرهنگی سایبری شهید مدافع حرم سعید علیزاده در جوار مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک بوستان دامغان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۶۴۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵


به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در دامغان، طی مراسمی نخستین قرارگاه فرهنگی سایبری شهید مدافع حرم سعید علیزاده در جوار مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک بوستان دامغان افتتاح شد.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج در استان سمنان در آئین افتتاح این قرارگاه در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک بوستان دامغان با اشاره به اهمیت فضای مجازی در عصر امروزی اظهار داشت: مأموریت اصلی سازمان فضای مجازی سراج، کمک به تحقق اهداف و چشماندازهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش مردمی فعال در این عرصه است.

محمدرضا رازیان با معرفی سازمان فضای مجازی سراج گفت:‌ این سازمان در بخش های بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن، شبکه‌های اجتماعی، سواد فضای مجازی و اپلیکشن موبایل فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه سازمان فضای مجازی سراج در استان سمنان از سال 94 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، افزود: برای نخستین بار قرارگاه فرهنگی سایبری با عنوان نام شهید بزرگوار و والامقام مدافع حرم شهید سعید علیزاده در دامغان افتتاح و در آینده نزدیک دومین قرارگاه در شهرستان شاهرود افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج در استان سمنان اضافه کرد: از جمله اقدامات اساسی و پیش رو بحث نهضت سوادآموزی فضای مجازی است و تولید و نشر محتوای کتب زندگی اسلامی ایرانی یکی از حوزه‌های فوق الذکر در سازمان فضای مجازی سراج است که می‌توان به آن اشاره کرد.

رازیان یادآورشد: ارتقا و افزایش سواد فضای مجازی از تأکیدات مقام معظم رهبری است و در برنامه ششم توسعه کشور نیز به این موضوع مهم و اساسی تأکید شده است که در نگاه نخست حاکمیت باید در مورد شبکه ملی اطلاعات و سیستم کنترلی دقیق اقدام و ورود پیدا کند، اما تازمانی که این امر اتفاق نیافتد آیا می‌توانیم به فناوری های که وارد کشور می‌شوند را تحریم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با دارابودن دانش و اطلاعات بالا می‌توانیم سطح سواد مجازی را ارتقا و افزایش دهیم و یک جوان و کاربر خود ساخته می تواند در فضای مجازی کارهای مثبت و ارزنده انجام دهد.

رازیان افزود: اگر شناخت و اطلاعات کافی در بحث حوزه فضای مجازی نداشته باشیم نمی‌توانیم با تهدیدات در فضای مجازی مقابله و مبارزه کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به ویژه شهید سعید علیزاده گفت: افتتاح قرارگاه فرهنگی سایبری شهید مدافع حرم سعید علیزاده یک فرصت برای جوانان بوده که از امکانات و برنامه‌های این قرارگاه به خوبی استفاده و بهره‌برداری کنند و از مسئولان، هیئت امنا و نمازگزارن مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک بوستان دامغان نیز انتظار داریم دست‌اندرکاران این قرارگاه را در رسیدن به اهدافشان کمک و یاری کنند.

مدیحه سرایی مداح اهل بیت(ع) ابوالفضل بینائیان و تقدیر و تجلیل از خانواده شهید والامقام مدافع حرم سعید علیزاده و فعالان در عرصه فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این آئین بوده است.

استان سمنان 31 شهید مدافع حرم تقدیم اهل بیت (ع) کرد که از این تعداد سه شهید از شهرستان دامغان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها