خبرهای داغ:
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

برگزاری دوره آموزش تخصصی قرآن ویژه دانش‌آموزان قمی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری دوره آموزش تخصصی قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح الگوی تلاوت خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۳۶۱۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
برگزاری دوره آموزش تخصصی قرآن ویژه دانش‌آموزان قمی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلال خدامحمدی با اشاره به دوره آموزش تخصصی قرآن کریم با عنوان الگوی تلاوت اظهار کرد: این دوره با حضور 2 هزار نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی مدارس استان قم طی هشت برنامه در روزهای 29 و 30 آذر ماه و ششم و هفتم دی ماه در سالن همایش‌ اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم واقع در بلوار جمهوری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه برای دختران و پسران از چهار استاد الگوی جهان اسلام عبدالباسط، منشاوی، شحات محمد انور و مصطفی اسماعیل دعوت شده و شیوه‌های تقلید از این اساتید به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در کنار برگزاری دوره تخصصی آموزشی، محفل انس با قرآن و عترت نیز از برنامه‌های در نظر گرفته شده است، گفت: دانش‌آموزان در این کارگاه‌ها با شیوه‌های تلاوت قرآن به سبک این چهار استاد آشنا می‌شوند و به صورت کارگاه آموزشی به تمرین می‌پردازند، دانش‌آموزان پس از این دوره به جلسات هفتگی قرآن کریم مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش، نهادها و  جلسات قرآنی سطح شهر معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت دانش‌آموزان در دو مرحله مسابقات در سطح مدارس و ادارات نواحی و مناطق شرکت می‌کنند و پس از پایان مسابقات دانش‌آموزان برتر برای جشنواره تلاوت استانی دعوت می‌شوند، در نهایت افراد برتر برای شرکت در برنامه شبکه قرآن و معارف سیما معرفی خواهند شد.

خدامحمدی با بیان اینکه آموزش تخصصی و همچنین سریع قرآن از جمله اهداف این دوره است، گفت: در حال حاضر استان قم در رشته قرائت قرآن رو به ضعف است، بنابراین با برگزاری چنین دوره‌هایی سعی داریم سطح قرائت دانش‌آموزان را نسبت به گذشته ارتقاء دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در رشته مفاهیم جایگاه مطلوبی دارند، در رشته‌ حفظ نیز در سطح کشور موفق به کسب رتبه‌های برتر می‌شوند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با معانی قرآن برای تلاوت گفت: دانش‌آموزی می‌تواند الگو را خوب تقلید کند و به مخاطب ارائه دهد که با معانی قرآن آشنا باشد، بنابراین قاری نسبت به معانی آیات قرآن، آهنگ مناسب را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار است دستگاه‌های فرهنگی استان قم و خیران به کمک آموزش و پروش بیایند و کارهای مشترک انجام دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار