عضو هیئت علمی دانشکده انسانی دانشگاه گیلان:

جوانان دانشجو تشنه معارف انقلاب اسلامی اند

عضو هیئت علمی دانشکده انسانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه جوانان دانشجو تشنه معارف انقلاب اسلامی اند جوانان به این معارف نیاز دارند.
کد خبر: ۸۷۹۳۵۹۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، رنجبر در ویژه برنامه ازدواج شهدا اظهار کرد: اگرچه طول این مراسم کوتاه بود اما عمق زیادی داشت.

وی برگزاری این برنامه برای نخستین بار در دانشگاه گیلان را بسیار اثرگذار خواند و افزود: اگر تمام برنامه های فرهنگی دانشگاه گیلان یک سمت باشد این برنامه در سمت دیگر است و با آنها برابری می کند.

عضو هیئت علمی دانشکده انسانی دانشگاه گیلان گفت: این برنامه دوران ساز است و قابلیت کشوری شدن دارد، برنامه های این چنینی نباید پروسه ای باشد و از زمانی تا زمان دیگر پرونده اش بسته شود در این صورت آن پیام را به نسل بعد منتقل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه جوانان دانشجو تشنه معارف انقلاب اسلامی اند جوانان به این معارف نیاز دارند.

رنجبر با اشاره به سبک زندگی شهدا در زمان انقلاب گفت: سبک زندگی جوانان در یک دوره خاص باعث شد ما امروز نسبت به آنها احساس دین کنیم و اگر از تریبونی که داریم نسبت به ترویج آن اهتمام نورزیم  به خودمان ظلم کرده ایم، زیرا شهدا در درجات بالایی قراردارند.

وی افزود: در تمام عکس ها چند نشانه مشترک وجود دارد که پیدا کردن اینها ظرفیت هایی است ک باید در آنها تامل شود .

رنجبر از ویژگی های مشترک تصاویر ازدواج شهدا را ساده زیستی، عدم تعلق به دنیا و نگاه محبت آمیز شهدا به همسرانشان دانست و متذکر شد انسان می تواند عاشقانه زندگی کند اما به دنیا و تعلقات آن دلبستگی نداشته باشد این روش زندگی شهداست.

وی ضمن اعتراض به پارک بلوط دانشگاه گیلان اظهار کرد: مسئولین همت کنند و با نصب عکس شهدا و قسمتی از وصیت نامه شهید در ذهن دانشجویان پرسش ایجاد کنند چرا که بنابر فرمایش رهبری عکس شهدا پرچم است و دانشجو را به سوی بیشتر دانستن در رابطه با زندگی شهدا سوق می دهد.

ارسال نظرات