خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب خراسان جنوبی گفت: در طول سال بتوانیم برنامه هایی را داشته باشیم و با همین نگاه روز قشر طلاب و دانشجو را با هم برگزار کنیم که قدمی در راه وحدت حوزه و دانشگاه باشد.
کد خبر: ۸۷۹۳۵۹۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

حجت الاسلام والمسلمین علی خوش رفتار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: حضرت امام (ره) در آخرین سال عمر شریفشان بحث تأسیس بسیج دانشجو و طلبه را مطرح کردند و حقیقتا جای این تشکل بسیار تأثیر گذار خالی بود.

وی با اشاره روز 27 آذر روز شهادت آیت الله مفتح و اهمیت بالای وحدت حوزه و دانشگاه گفت: باید توجه داشته باشیم که اگر قرار باشد وحدت حوزه و دانشگاه فقط یک روز و گذرا باشد اثری نخواهد داشت.

مسئول بسیج طلاب خراسان جنوبی افزود: در حوزه های علمیه و هم در دانشگاهها که مسئله وحدت حوزه و دانشگاه مختص یک روز نباشد و در طول سال بتوانیم برنامه هایی را داشته باشیم و با همین نگاه روز قشر طلاب و دانشجو را با هم برگزار کنیم که قدمی در راه وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

وی عنوان کرد: بسیج طلاب و روحانیون دارای 2 حوزه سیدالشهدا در بیرجند و حوزه بسیج طلاب و روحانیون امام رضا در قاین است.

خوش رفتار بیان کرد: خدمات بسیار خوبی از زمان تأسیس بسیج طلاب و روحانیون توسط روحانیون انجام شده، هر چند که این خدمات قبل از تشکیل بسیج طلاب هم انجام می شده و بعد از آن در قالب بسیج آمده است.

اجرای برنامه های موثر در طول سال با نگاه وحدت حوزه و دانشگاه لازم است 

وی ادامه داد: از صدر اسلام و از زمان رسول اکرم(ص) همه روحانیون به عنوان بسیجی وارد عرصه شدند و به تعبیر امام (ره) بسیجی واقعی خود امیرالمؤمنین هستند و افتخار طلاب این است که رهروی پیغمبر و امیرالمؤمنین هستند که بدون هیچ ادعایی و خالصانه در حال خدمتند.

مسئول بسیج طلاب خراسان جنوبی ابراز داشت: حضور چشمگیری قبل از انقلاب، حین انقلاب و خصوصاً در دوران دفاع مقدس از روحانیون را می بینید و از لحاظ آماری هم بالاترین شهدا را حوزه های علمیه تقدیم انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه افتخارمان این است که طلبه و رهرو ائمه اطهار هستیم خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث جنبش های دینی هم ما بالاترین جنبش ها را در حوزه های علمیه داشتیم و تا کنون هم حوزه ها کار خود را به خوبی انجام دادند.

خوش رفتار اذعان داشت: آن چیزی که طبق فرمایش رهبر انقلاب ما را نگران می کند؛ بی توجهی به انقلاب است و این تذکری بود برای همه حوزه های علمیه که اگر بخواهیم آن روحیه انقلابی، شهادت و ایثار را از حوزه ها بگیریم و نتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم چه بسا که تهدید هم بشویم.

مسئول بسیج طلاب خراسان جنوبی گفت: وظیفه ما به عنوان طلبه، تبلیغ دین و رساندن دین صحیح به مردم و از طرف دیگر در بسیج طلاب به اوج رساندن روحیه انقلاب و انقلابی گری در حوزه ها است.

خوش رفتار بیان کرد: از جمله اقداماتی که ما در طول سال تا کنون در این زمینه انجام دادیم نشست های نخبگان و افراد تأثیر گذار قشر طلاب و روحانیون با شعار من انقلابی هستم را داشتیم که تذکری در مورد وظایف ما نسبت به انقلاب باشد.

اجرای برنامه های موثر در طول سال با نگاه وحدت حوزه و دانشگاه لازم است 

وی خاطرنشان کرد: اعزام روحانیون به مناطق محروم و مرزی که طرحی بزرگ و مورد عنایت مقام معظم رهبری است را داریم و طی 3 سال گذشته این طرح را انجام داده و همچنان ادامه دارد که از جمله شهرستان های زیر مجموعه این طرح نهبندان، سربیشه، زیرکوه، قائن، سرایان و خوسف هستند.

مسئول بسیج طلاب خراسان جنوبی افزود: از دیگر اقدامات بسیج طلاب و روحانیون که در راستای هدف انقلابی گری است اعزام طلاب به راهیان نور است .

وی ادامه داد: اعزام 240نفر از علماء، ائمه جمعه، رؤسای مدارس و اساتید حوزه های علمیه و افراد تأثیرگذار اهل سنت به مشهد مقدس را در برنامه داریم.

خوش رفتار اظهار کرد: تأمین روحانی برای مراکز وابسته به بسیج چه برای نماز و چه برای سخنرانی و نشست های بصیرتی واعزام مبلغ به گروههای جهادی که اوج آن در بسیج دانشجویی است از دیگر وظایف ما است.

وی افزود: اقدام دیگر ما در طول سال نشست علمای شیعه و سنی است که ما هر سال حدود 5 نشست در این زمینه داریم که امسال 2 نشست را در شهرستان زیرکوه و درمیان برگزار کردیم که این نشست ها علاوه بر اثرات خوبی که دارد وحدت و همدلی بین اهل سنت و شیعه را می رساند.

مسئول بسیج طلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: یادواره های شهدای روحانی که امسال و تاکنون ما 3 یادواره را برگزار کردیم و ان شاءالله تا پایان سال 3 یادواره دیگر هم خواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها