مسئول بسیج اساتید گلستان گفت: رخی فکر می کنند فضای مجازی حیات خلوت افراد است در حالیکه اینگونه نیست و نیاز به نظارت جدی دارد و این نظارت باید از کانال های رسمی انجام شود.
کد خبر: ۸۷۹۳۵۶۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

علی اصغر نصرالله نژاد استاد دانشگاه و مسئول بسیج اساتید گلستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش فضای مجازی در انحرافات اخلاقی و از هم پاشیدگی بنیان خانواده اظهار داشت: امروز با یک ابزار ساده می توان به فضای مجازی دسترسی پیدا کرد و در این فضای کارهایی را انجام داد که در فضای حقیقی امکان آن وجود ندارد.

وی افزود: آیا ما در فضای واقعی اجازه می دهیم که شهروندان هر کاری را انجام دهند و روابط اجتماعی خاصی را در ملأ عام داشته باشند؟ قطعاً این را اجازه نمی دهیم اما در فضای مجازی این مسائل وجود دارد. برخی فکر می کنند فضای مجازی حیات خلوت افراد است در حالیکه اینگونه نیست و نیاز به نظارت جدی دارد و این نظارت باید از کانال های رسمی انجام شود زیرا در غیر این صورت اتفاقات بسیار بد و تلخی رخ خواهد داد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر فضای مجازی کنترل نشود اثرگذاری آن در زمینه های آموزشی و سیاسی اعتقادی بیشتر از فضایی می شود که ما به صورت رسمی در دانشگاه ها و مدارس کنترل می کنیم و این خطرناک است.

مسئول بسیج اساتید گلستان بیان داشت: مقام معظم رهبری بارها در رابطه با آسیب های فضای مجازی و ضرورت کنترل این فضا هشدار داده اند اما وضعیت فعلی فضای مجازی نشان می دهد هنوز انتظارت و مطالبات رهبری در این حوزه برآورده نشده است، مسئولانی که در این رابطه به آنها تذکر داده شده و رعایت نمی کنند باید در برابر این ملت و جوامع دانشگاهی و حوزوی پاسخگو باشند.


ارسال نظرات