آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و دستگاه های اجرایی حامی صادرات کالای استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۵۳۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سیدمحمدرضا سید نبوی در مراسم آئین تجلیل از صادركنندگان نمونه استان گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالا از کشور در شرایط کنونی بحران و تحریم اقتصادی، سربازان جبهه دفاع و تولید کشورند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وكشاورزی استان چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: وابستگی بازرگانی به سفارتخانه، تعرفه بالای صادرات و قاچاق کالا و ارز مهم ترین مشکلات صادرکنندگان در کشور و به خصوص این استان است.

سید نبوی افزود: 80 درصد از صادرات استان به کشور عراق است که ناامنی های این کشور تهدید جدی برای اقتصاد استان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ادامه داد: اتاق بازرگانی تلاش کرده است تا کشورهای هدف بیشتری از جمله رومانی، بلغارستان، کشورهای حوزه دریای خزر و کشورهای حوزه خلیج فارس را به این بازارها اضافه کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این مراسم تقویت بنگاههای صادراتی را از مهمترین سیاست های سازمان مطبوعش دانست و گفت: تنها 750 نفر درکشور توانسته اند بیش از 10 میلیون دلار صادرات داشته باشند که کمبود شرکت های بین المللی صادراتی در کشور از مهمترین ایرادات در صادرات است.

مجتبی خسرو تاج افزود: هویت بخشی به کالاها و خدمات خاص در استان ها با توجه به استعدادهای محلی مزیتی است که می تواند با مشارکت سرمایه های انسانی و خلاقیت و نوآوری فعالیت های تولیدی و صادراتی استان ها را متمرکز و از اتخاذ سیاست های پراکنده جلوگیری کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم به بخشی از اقدامات در زمینه اتمام طرح های اقتصادی نیمه تمام در دست اجرا اشاره کرد و گفت:‌ طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا، در بخش زیرساختی استان به خصوص امور عمرانی چهارمحال و بختیاری تحول ایجاد کرد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در امور اقتصادی و زیرساختی چهارمحال و بختیاری، طی سال 94 نرخ مشارکت مردم استان را 10 درصد افزایش داده است.

وی با تأکید بر؛ استفاده از دانش و تکنیک های جدید صنعتی و بازاریابی،‌مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مبدا تا مقصد به صورت قانونی و ریشه ای ، گفت: دستگاه قضائی باید اصولی و بی طرف با فساد اقتصادی در کشور برخورد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم عنوان كرد: حدود یکهزار واحد تولیدی و صنعتی فعال در این استان وجود دارد که هم اینک با 50 درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند.

سید نعیم امامی با بیان اینکه توان تولید صادرات محور چهارمحال و بختیاری 87 تا 90 میلیون دلار است، اظهار کرد: مطابق برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری میزان صادرات کالاهای غیرنفتی این استان 102 میلیون دلار برای سال جاری هدفگذاری شد.

به گفته وی، در هشت ماهه گذشته حدود 71 میلیون دلار صادرات کالا از استان انجام شد که 68 درصد هدفگذاری صادرات برای امسال، محقق شد.

امامی افزود: حدود 80 درصد صادرات کالای این استان به کشور عراق است که با بروز اتفاقات نظامی و امنیتی در این کشور، تولید و صادرات چهارمحال و بختیاری دچار چالش می شود.

نماینده صادرکنندگان استان هم نبود مشوق های صادراتی، مغایرت ارزش صادراتی در پرونده های صادراتی از مبدأ تا مقصد و بروز مشکلات در تشخیص مالیاتی برای صادرکنندگان را مهمترین دغدغه و خواسته صادرکنندگان چهارمحال و بختیاری از رئیس سازمان توسعه تجارت خارجی بیان کرد.

گفتنی است: در این مراسم از شرکت تولید کننده لوازم خانگی برفاب، تجارتخانه میرزائیان به عنوان صادرکننده کالا، صنایع موکت چاپی مصور، مصنوعات پلاستیکی بابک متال، سیلندر گاز همایون گاز و شرکت مهرافزون سامان، صادرکننده محصولات کشاورزی در این مراسم به عنوان صادركننده نمونه تجلیل و جوایزی اهدا شد.

این صادرکنندگان توانستند با صادرات کالا در هشت ماهه امسال 71 میلیون دلار ارزآوری برای استان چهارمحال و بختیاری داشته باشند.

در این مراسم از دستگاه های اجرایی حامی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری كه شامل: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وكشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد كشاورزی، اداره كل استاندارد واداره كل گمرك نیز تقدیر شد.

ارسال نظرات