امضای تمدید تحریم نقص برجام و اثبات بد عهدی آمریکاست

پس از مجالس نمایندگان و سنای امریکا که تمدید تحریم 10 ساله علیه ایران را تصویب کردند اما اوباما که تنها برگ برنده‌اش در دوران ریاست جمهوری، موافقت‌نامه برجام بود، می بایست تحریم را وتو می‌کرد.
کد خبر: ۸۷۹۳۴۷۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزار بسیج مازندرزان، امام جمعه چالوس با بیان اینکه استعمارگران تا اندازه‌ای موفق نیز شدند، تصریح کرد: در نتیجه این امر بود که امام راحل با شعار وحدت حوزه و دانشگاه خواستند برای ساختن یک کشور مستقل، پیشرفته و الگو برای سایر ملت‌ها برمبنای اسلام و اعتقادات دینی، انسان‌هایی که بنا است اداره امور کشور را برعهده بگیرند تربیت شوند تا دشمن نتواند در آنها نفود کند.
 
حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری  با اشاره به روز 27 آذر سالروز شهادت آیت‌الله مفتح استاد حوزه و دانشگاه در سال 58 به‌دست عوامل گروهک فرقان، اظهار کرد: این‌روز به‌روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، زیرا استعمارگران برای نفوذ تسلط بر کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران با مانع بزرگی به‌نام دین و اعتقادات دینی روبه‌رو بودند.

وی با اشاره به اینکه استعمارگران برای رسیدن به نقشه‌های خود سعی داشتند بنیان دانشگاه‌های بر مبنای بی‌دینی، معارضه و مقابله با اعتقادات دینی طراحی و اجرا کنند، افزود: آنها می‌خواستند نسلی را پرورش دهند و آینده کشور را بر عهده بگیرند که اعتقاد دینی نداشته باشند.

این مسؤول رابطه خوب حوزه و دانشگاه و انتقال معنویت و اطلاعات جدید دنیا نسبت به‌هم را سبب آبادی دین و دنیای مردم دانست و خاطر‌نشان کرد: در اوایل انقلاب گروه‌های ملحد و منافق از دانشگاه سوءاستفاده کرده و امروز هم جریان‌های سیاسی سعی در بهره‌برداری از احساسات پاک جوانان دارد.

راشدی‌نوری با تأکید بر اینکه دشمن به‌دنبال استحاله فکری، فرهنگی و اخلاقی این قشر تأثیر‌گذار جامعه است، اظهار کرد: نسل جوان تحصیل‌کرده ما بیدار است و بازیچه دست دشمن قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به بدعهدی امریکا، بیان کرد: پس از دو مجلس نمایندگان و سنا امریکا تمدید تحریم 10 ساله علیه ایران را تصویب کردند که بدون شک اوباما تنها برگ برنده‌اش در دوران ریاست جمهوریش موافقت‌نامه برجام بود که باید آن‌ را وتو می‌کرد هر چند که دوباره رأی می‌آورد اما امضا نکردن و قانع شدن آن نشانه روحیه استکباری، بد‌عهدی و بدحسابی سردمداران آمریکا است.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه این رفتار سبب رسوایی و فضاحت ابدی امریکا است، تصریح کرد: اقدام سنجیده، قاطع و سریع ایران در مقابل نقض برجام توسط امریکا امری لازم، قانونی، اخلاقی و مطابق با اخلاق‌های دینی است.

این مسؤول با ابراز خرسندی از موضع‌گیری یک‌پارچه و متحد مسؤولان کشور در پاسخ به بد‌عهدی امریکا، خاطر‌نشان کرد: این مسأله نشان‌دهنده هوشیاری، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی است هرچند که برخی افراد و جریان‌های سیاسی به‌دنبال توهین و تسویه حساب جناحی هستند که اخلاقی نیست.

راشدی‌نوری در مورد اظهارات مداخله‌جویانه نخست‌ وزیر انگلیس، گفت: سخنان نخست‌ وزیر انگلیس دخالت در امور منطقه و اهانت به‌ملت بزرگ ایران و نشان‌گر روحیه پلید و روباه‌صفت حاکمان حیله‌گر و فتنه‌گر انگلیس است که تنها قدرت خود را به‌دامن زدن آتش اختلاف و تنش‌های منطقه ای بین ملت‌ها و دولت‌ها و دعواهای قومی و مذهبی می‌بینند.

وی اضافه کرد: این زن فتنه‌گر امنیت کشورهای عربی منطقه را امنیت انگلیس می‌داند و ایران را خطری بزرگ که بر خود لازم می‌داند که دوشادوش این کشورها با آنها مقابله کند.

امام جمعه چالوس با انتقاد از اینکه این سخنان فتنه‌گرانه و تفرقه‌آمیز درحالی زده می‌شود که با وجود مصوبه مجلس شورای اسلامی روابط دو کشور، دولت یازدهم براساس سیاست تعاملیش در سطح سفیر روابطش را با انگلیس گسترش داد، اظهار کرد: رفتار این پیر استعمار که دخالت‌هایش در امور ایران و حمایت از دشمنان ایران و فتنه‌گران در بحران‌های مختلف، سابقه سیاه و سنگینی است که از ذهن ملت ایران بیرون نمی‌رود و دشمنی‌های او به‌ مقتضای طبیعت وی است.

این مسؤول تأکید کرد: انتظار ما از مسؤولان و دولت این‌ است که حداقل با کاهش روابط و اخراج سفیر این روباه پیر استعمار موضعی در خور شأن ملت بزرگ ایران بگیرد.

راشدی‌نوری با تبریک آزادسازی شهر بزرگ و استراتژیک حلب توسط نیروهای سوری و شکست سنگین گروه‌های تروریستی تکفیری که از حمایت کشورهای استکباری عربی و عبری و عثمانی برخوردار هستند، گفت: این پیروزی نشانگر جهاد و مقاومت، وحدت و انسجام نیروهای مسلمان و وعده الهی بر پیروزی، عزم و اراده قوی و مقاومت در برابر دشمن است.

وی آزادی حلب را به‌معنای شکست همه توطئه‌ها و نقشه‌های جبهه استکباری دانست که به‌دروغ مبارزه با تروریسم بودند، ادامه داد: نکته مهم در این رابطه هدایت‌های امیدوارکننده و دلگرم‌کننده رهبری معظم انقلاب اسلامی است که تشویق به مقاومت و وعده به پیروزی را حتمی دانست.

امام جمعه چالوس افزود: در روزهای تهاجم وسیع و گسترده تروریست‌های تکفیری وحشت عجیبی ایجاد کرده بودند و بسیاری از سیاست‌مداران و تحلیل‌گران چه در ایران و سایر مکان‌ها نا‌امید بودند اما تنها رهبر بیدار با الهام الهی و با اطمینان و قاطعانه اعلام کردند پیروزی از آن ملت سوریه بوده و از دولت قانونی سوریه دفاع کرد و امیدوارانه به پیروزی جبهه مقاومت و شکست جبهه مقابل داشت.

راشدی‌نوری در پایان با تأکید بر اینکه عامل اصلی موفقیت و پیروزی در همه عرصه‌ها حفظ وحدت و انسجام ملی با محوریت ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی است، گفت: با توجه به اینکه هرگونه اختلاف و دو دستگی و رفتار تفرقه‌آمیز عامل خطرناک و سبب آسیب‌پذیری نظام اسلامی است بنابراین باید تمام اقشار و جریان‌های سیاسی به آن توجه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها