امام جمعه شهرستان ایوان: وقتی امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شد، آن وقت دشمن قدر می شود.امر به معروف و نهی از منکر امتیاز امت اسلام و شاخص دینداری است و نشان ربوبی دارد. خداوند متعال در قرآن نهی از فحشاء و منکر می کند.
کد خبر: ۸۷۹۳۴۶۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبر گزاري بسيج:حجت الاسلام والمسلمین علی محمد لروند، امام جمعه شهرستان ایوان در جلسه حلقه مربیان سپاه ناحیه ایوان گفت: خدا هم آمر به معروف و ناهی از منکر است و این نهی برخی اوقات با زبان نرم و گاهی تند است. لکن در خیلی مواقع تکرار لازم است. باید در مقابل هنجارشکنانی که زبان نرم در مورد آنان اثری ندارد و جوابگو نیست به شدت برخورد کرد. وقتی عده ای با اسم کوروش به مقدسات توهین می کنند باید در مقابل آنها روشنگری کرد.باید جوانب سنجیده شود چون تولی و تبری را داریم؛ کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) از شهید مطهری معنای واقعی این فریضه را تفسیر می کند.لذا منطق گفتگو با برخی افراد باید جور دیگر باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ایوان افزود: اگر در زمین فوتبال آزادی تهران به مقدسات توهین می شود و «مرگ بر فارس» شعار داده می شود نباید با عاملین آن محترمانه برخورد شود. این مسائل ریشه در فضای مجازی دارد و رابطه با ترکیه در این قضیه مشهود است. ترکیه ای که کارتن داروهای داعش نشان می دهد که حامی تروریست است و آنها را تغذیه می کند

امام جمعه ایوان تأکید کرد: باید هشیار بود که وزیر ما با ترکیه که چنین سابقه ای دارد در مورد مقاومت منطقه و موضوع حلب گفتگو می کند. اگر مرگ برآمریکا و مرگ بر آل سعود سرداده می شود بدلیل بحث برائت از مشرک است که جزو دین ماست. لعن بر ظالم وقلدر باید باشد و اکتفا به زبان خوش برای مظلوم و محروم است. زبان خوش برای ظالم خیانت است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی شهرستان ایوان تصریح کرد: زبان خوش با وزیر عربستان مفهومی ندارد. آیا ناامن کردن بیت الله الحرام، تجاوز به زائر خانه خدا، کشتار کودکان یمن و پیشنهاد اتحاد با اسرائیل برای نابودی ایران معروف است؟ نباید از دشمن ترسید و فریب دشمن را خورد. نباید در زمین دشمن بازی کرد

حجت الاسلام والمسلمین لروند اضافه کرد: اگر به بهانه گفتگوی تمدنها پول کشور به خارج سرازیر می شود و ثمره ای جز حمله آمریکا به منطقه و عراق ندارد چرا باید باب مذاکره همچنان باز باشد. باید عبرت گرفت. گفتگو وقتی اثرگذار است که طرف مقابل اهل گفتگو باشد و نه اینکه دشمن از رو شمشیر ببندد. نتیجه گفتگوی تمدنها غارت دولتهای اسلامی است. نباید در مسند ضعف با دیگر قدرتها برخورد کرد.

امام جمعه ایوان خاطرنشان کرد: تاکی باید ضعف در برابر دشمن ادامه داشته باشد؟ در بحث هسته ای ما داشتیم جزو قدرتهای اول دنیا می شدیم که همه چیز راباختیم. چرا به سخنان رهبری گوش ندادیم؟ عمل نکردیم و به آلان چه بکنیم افتادیم؟ در میادین و فرودگاهها برای هسته ای رقص چوبی و جشن گرفتید و همه چیز را هم به تحریم ها وصل کردید و باید می دانستید که دشمن را پررو کرده اید؟! مگر گفته نشد که از همان روز توافق تحریمها برداشته می شود؟ چرا نشد و کلاه بر سر مردم رفت!! می دانیم که سردمدار تحریمها آریکا بوده و با این وصف 419 نماینده آمریکا گویند باید تحریم ها باشد ولی متأسفانه می گوئید که این تحریمها هسته ای نیست!! اگر قرار بود تحریمها برداشته نشود چرا این کار را کردید؟

حجت الاسلام لروند ادامه داد: اگر الأزهر هم اکنون از رهبر ایران با احترام یاد می کند فهمیده است که رهبر ایران منطقی است و در تمام خیابانهای مصر عکس رهبری نصب شده است. چرا امروز مصر از سوریه حمایت میکند؟معلوم است که فهمیده است که عربستان به دنبال کارهای دیگر است .

امام جمعه ایوان مهمترین معروف امروز را وحدت خواند و گفت: چرا عده ای در شبکه های اجتماعی «کلهیر یا ارکوازی» را مطرح می کنند؟ طایفه گرائی و قوم گرائی برای آشنایی، اتحاد و شناخت از یکدیگر است و نباید این الفاظ بکار گرفته شود زیرا بوی تفرقه می دهد.  اگر فراکسیون ترک در مجلس تشکیل شد وبدنبال آن الأن هم بوی تفرقه می آید باید بدانیم که این مسائل دانسته و ندانسته بدنبال تجریه کشور است و باید جلوی آن گرفته شود.

امام جمعه ایوان  در پایان سخنانش 9 دی را از بزرگترین معروفات دانست و گفت : عده ای برآنند که این حماسه کمرنگ شود، باید این شعور رونق بگیرد
ارسال نظرات