خبرهای داغ:
ترخانی مدیر کل سیاسی و امنیتی خراسان شمالی در همایش هفته وحدت در مانه و سملقان گفت: حفظ وحدت از فرامین خداوند ،پیامبر و اولیای الهی است . و قانون اساسی بر حفظ حقوق اقلیت های مذهبی سفارش شده است.
کد خبر: ۸۷۹۳۴۳۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ ترخانی مدیر کل سیاسی و امنیتی خراسان شمالی در همایش هفته وحدت در مانه و سملقان گفت: حفظ وحدت از فرامین خداوند ،پیامبر و اولیای الهی است . و قانون اساسی بر حفظ حقوق اقلیت های مذهبی سفارش شده است.

وی افزود: در تاریخ صدر اسلام شاهد انشقاق و تفرقه نبوده ایم و هرچه از تاریخ صدر اسلام به دوران معاصر نزدیک می شویم با توطئه ی دشمنان ،استکبار و صهیونیسم بر طبل نفاق و تفرقه می کوبند و برخی از افراد ساده اندیش آن مواضع غیرخردمندانه را تکرار می کنند.

ترخانی بیان داشت: علمای اهل سنت  در استان و کشور هوشیار و بیدار هستند و وحدت امروز کشور را مدیون تلاش های بزرگان و علمای شیعه و سنی هستیم.

وی با اشاره به ساخت مسجد گفت:سرانه ی صدور مجوز ساخت مسجد در میان اهل سنت  بیشتر از شیعه در استان است و به آن افتخار می کنیم .

وی ادامه داد: وحدتی را که امام در ابتدای انقلاب بنیان نهاد تا امروز برجاست و از این وحدت هیچ گاه ضرر نکردیم و ای کاش این وفاق ، همدلی و وحدت در کل جهان بود.

وی با اشاره به انتخابات امریکا و برجام گفت: ترامپ به تعهد نامه بین الملل کاغذپاره می گوید در حالی که طبق معاهده بین الملل او اجازه پاره کردن برجام را ندارد و اگر نابخردانه تصمیم به چنین عملی بگیرد نظام جمهوری اسلامی ایران با آن مقابله خواهد کرد.

ترخانی در خصوص حقوق های نجومی گفت: برخی مخالفان دولت بر این مساله دامن زدند.

وی تصریح کرد: افتخار دولت تدبیر و امید آن است که برای اولین بار در این دولت در برابر حقوق های نامتعارف مقابله شد و بخش عمده ای از این دریافت ها به بیت المال مسلمین تحویل داده شد.

ترخانی خاطرنشان کرد: علمای شیعه و سنی با توجه به منویات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در این سال ها توانستند در راستای اتحاد و همدلی قدم های مثبتی بردارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها